تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟ چرا خرید تلویزیون 4K برای هر خانه ای ضروری است؟

تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟ چرا خرید تلویزیون 4K برای هر خانه ای ضروری است؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید با تکنولوژی پیش بروید پس این مقاله از تلویزیون های 4K را از دست ندهید. امروزه خرید تلویزیون t,v;d که با نام تلویزیون های الترا اچ دی نیز شناخته میشوند برای هر خانه ای ضروری است. با پیشرفت تکنولوژی و تولید محتوای 4K هر خانه ای به یک تلویزیون فورکی برای تماشای این محتوا نیاز دارد. این تلویزیون ها وضوح تصویری 4 برابر بهتر از تلویزیون های Full HD را ارائه میدهند. اگر ساده تر بخواهیم موضوع را مطرح کنیم باید بگوییم که تلویزیون های اولترا اچ دی یک تصویر را آنقدر با جزییات نمایش میدهند که گویی از درون یک پنجره بزرگ آن تصویر را به شکل یک واقعیت مشاهده میکنید.
اما شاید هنوز برای خرید تلویزیون 4K مردد باشید. در این مقاله از دی جی بانه بررسی میکنیم که چرا امروزه خرید این تلویزیون ضروری است؟ آیا تلویزیون فورکی ارزش خرید دارد؟



چرا تلویزیون 4K بخریم؟

همانطور که گفتیم امروزه با گستردگی محتوای فورکی به خرید یک تلویزیون 4K برای پخش آن نیاز پیدا میکنیم. اما در ادامه به بررسی 4 دلیل مهم برای خرید این تلویزیون میپردازیم.


افزایش تولید محتوای فورکی

امروزه بیشتر شاهد تولید محتوای فورکی برای فیلم و بازی هستیم. در گذشته اکثر شبکه ها و فیلم ها از محتوای HD پشتیبانی میکردند که امروزه محتوای 4K جایگزین آن شده است. امروزه سرویس های استریم سازی فراوانی در اینترنت نظیر نفتلیکس و یوتیوب نیز ممکن است تصاویر ویدیویی با این کیفیت ارائه دهند. گاهی اوقات میتوانید خوش شانس باشید و به همراه تلویزیون هاردی که توسط شرکت سازنده پر از فیلم های 4K را دریافت کنید. حتی بعضی از گوشی های هوشمند همراه و نیز قادر به ضبط فیلم با این کیفیت خارق العاده میباشند.


قابلیت افزایش رزولوشن

اکثر تلویزیون های 4K قابلیت افزایش رزولوشن دارند. در واقع تلویزیون رزولوشن تصاویری که کیفیت پایینی دارند را افزایش داده و آنها را در حد کیفیت 4K پخش می کند. به این ترتیب نویز تصاویر را از بین رفته و صحنه های صاف و شفافی را به نمایش میگذارد. با این قابلیت در تلویزیون های اولترا اچ دی، مهم نیست شما به تماشای چه چیزی می پردازید زیرا همیشه کیفیت تصویر خوبی را مشاهده خواهید کرد. رزولوشن تصاویری که با کیفیت HD یا Full HD در این تلویزیون پخش می شوند، افزایش پیدا کرده و در حد کیفیت تصویر 4K به نمایش در می آیند.


قابلیت اتصال به کنسول بازی

تلویزیون های Full HD برای اتصال به کنسول بازی مناسب نیستند. بنابراین گیمرها باید سراغ تلویزیون بهتری برای بازی بروند. Xbox و PS5 به ترتیب دو کنسول بازی ارائه شده از جانب مایکروسافت و سونی هستند که هر دو از کیفیت تصویر 4K HDR در بازی های خود پشتیبانی میکنند. بنابراین برای پخش بازی ها به یک تلویزیون 4K احتیاج پیدا میکنید. بهتر است تلویزیونی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت تصویر فورکی از درگاه HDMI 2.1 و رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی کند. برای اطلاعات بیشتر جهت خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ 4K میتوانید به مطالعه مقاله منتشر شده در وبلاگ دی جی بانه بپردازید.



بیشتر بخوانید : 10 نکته ضروری که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید



کدام برندها از کیفیت تصویر 4K در تلویزیون های خود برخوردار هستند؟

امروزه تمام برندهای مطرح دنیا از کیفیت تصویر 4K در تلویزیون های خود پشتیبانی میکنند. سونی، ال جی، فیلیپس، سامسونگ، شیائومی و … بهترین تلویزیون های فورکی را ارائه میدهند و ارزش خرید بالایی دارند. کیفیت تصویر عالی، کنتراست مناسب، امکانات هوشمند، طراحی زیبا، قیمت مناسب از مزیت های این مدل در برندهای مختلف است.



قیمت تلویزیون های 4K ارزان است؟

کیفیت تصویر یکی از عوامل در تعیین قیمت تلویزیون است. نوع صفحه نمایش، ابعاد تلویزیون ، سال عرضه و … نیز باعث افزایش و کاهش قیمت تلویزیون خواهند شد. اما به طور کلی با گستردگی تولید تلویزیون های فورکی امروزه به راحتی میتوان نسبت یه خرید تلویزیون 4K ارزان قیمت اقدام کرد. تلویزیون های حرفه ای 4K برای تماشای محتوای HDR و بازی مناسب هستند و قیمت گرانی دارند. اما اگر به دنبال یک تلویزیون فورکی معمولی برای استفاده خانگی و تماشای فیلم هستید میتوانید تلویزیون های ارزان قیمت 4K را در فروشگاه دی جی بانه پیدا کنید.



تلویزیون 4K بخریم یا نخریم؟

تلویزیون های Ultra HD کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه میدهند. این تلویزیون با برخورداری از فناوری های روز برای سال های زیاد شما را از خرید محصول مشابه بی نیاز میسازد. همچنین این مدل قابلیت افزایش رزولوشن نیز دارد و میتوانید محتوای HD و Full HD را با بهترین کیفیت مشاهده کنید. قیمت تلویزیون های فورکی نیز عالی است و میتوانید با توجه به بودجه خود بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمایید. تلویزیون های فورکی برای تماشای فیلم و همچنین بازی عالی هستند. پخش صحنه های طبیعی و واقعی با رنگهای زنده شما را در فیلم و بازی غوطه ور میسازد. بنابراین اگر به دنبال یک تلویزیون با کیفیت و امکانات عالی هستید خرید تلویزیون فورکی یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. در صورتی که بین خرید تلویزیون 4K و 8K مردد هستید مقاله تفاوت رزولوشن تلویزیون های 4K و 8K را از دست ندهید.



بیشتر بخوانید : ارزان ترین تلویزیون های Ultra HD سونی



بهترین تلویزیون های فورکی را از کجا بخریم؟

فروشگاه دی جی بانه عرضه کننده بهترین تلویزیون های فورکی در بازار است. شما میتوانید تلویزیون های فورکی سونی، تلویزیون های فورکی ال جی، تلویزیون های فورکی فیلیپس، تلویزیون های فورکی شیائومی و … را در این سایت پیدا کنید. قیمت تلویزیون های فورکی بسته به مدل انتخابی شما متفاوت است. تمام تلویزیون های دی جی بانه با بهترین قیمت، گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا به فروش میرسند. شما همچنین میتوانید از مشاوره رایگان فروشگاه برای خرید تلویزیون فورکی مورد نظر خود استفاده کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *