بررسی تلویزیون سامسونگ N5300

بررسی تلویزیون سامسونگ N5300

تلویزیون سامسونگ N5300 یک تلویزیون Full HD با صفحه نمایش ال ای دی و پنل IPS می باشد. کیفیت تصویر این تلویزیون مناسب است و تصاویر خوبی را تولید میکند. این تلویزیون کنتراست محلی بالایی ندارد در نتیجه در اتاق های کم نور و تاریک عملکرد خوبی ندارد. تلویزیون سامسونگ N5300 از HDR پشتیبانی می کند. اما صفحه نمایش آن نمی تواند به اندازه کافی روشن و درخشان باشد تا فیلم های HDR را به خوبی نمایش دهد. بنابراین سود زیادی از این حالت نخواهید برد. روشنایی صفحه نمایش تلویزیون N5300 در حالت SDR خوب است و برای اتاق هایی با نور متوسط مناسب می باشد. همچنین طیف رنگ گسترده ای نیز تولید می کند. زاویه دید تلویزیون سامسونگ N5300 گسترده است و از هر زاویه ای تصویر خوب به نظر می رسد. تاخیر ورودی یا Input Lag در این تلویزیون خوب است ولی برای گیمرهای حرفه ای به اندازه کافی خوب نیست.

نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : IPS
رزولوشن : Full HD
 

بررسی تلویزیون
Samsung N5300

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
6.5
کیفیت تصویر
6.6
سرعت فریم
5.8
درگاه های ورودی
6.0
کیفیت صدا
6.0
ویژگی های هوشمند
7.4
thumb_up
  • دقت تصاویر از زوایای مختلف حفظ می شود
  • یکنواختی خوب صفحه نمایش
thumb_down
  • عملکرد ضعیف HDR
  • Input Lag بالاتر نسبت به اکثر تلویزیون های مدرن
  • عملکرد ضعیف در صحنه های تاریک

بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ N5300


تلویزیون ال ای دی سامسونگ N5300 یک تلویزیون Full HD ارزان قیمت است. این تلویزیون برای استفاده های روزمره می تواند گزینه مناسبی باشد اما برای استفاده های حرفه ای ضعیف است. برای مشاهده قیمت تلویزیون سامسونگ N5300 در سایز های 40 اینچ، 43 اینچ و 49 اینچ می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون سامسونگ 40N5300shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 43N5300shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 49N5300shopping_cart

6.5

طراحی تلویزیون سامسونگ N5300


طراحی تلویزیون سامسونگ N5300

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون سامسونگ N5300 مناسب است. تلویزیون از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شده است. کیفیت ساخت مناسب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. تلویزیون N5300 آداپتور برق خارجی ندارد، اما به طور کلی طراحی آن بسیار شبیه به تلویزیون M5300 در سال 2017 است. پشت این تلویزیون از جنس فلز است. اما پایه های این تلویزیون پلاستیکی است و از تلویزیون به خوبی پشتیبانی می کند. وقتی از کنار به تلویزیون نگاه می کنیم کمی ضخیم به نظر می رسد. اما اگر روی دیوار نصب شود، این ضخامت به چشم نمی آید.

پشت

پشت تلویزیون سامسونگ N5300

 

اندازه براکت : Vesa 100×100

پشت تلویزیون ساده است و از فلز ساخته شده است. ورودی ها در مرکز قرار دارند. اگر تلویزیون به دیوار نصب شده باشد، دسترسی به بعضی از ورودی ها ممکن است دشوار باشد. برای مدیریت کابل در این تلویزیون چیزی تعبیه نشده است.

پایه

پایه های تلویزیون سامسونگ N5300

پایه تلویزیون سامسونگ N5300 از جنس پلاستیک است و به اندازه تلویزیون عریض است. این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند. اگر به آرامی به تلویزیون ضربه وارد شود، تقریبا هیچ تکانی نمی خورد.

ضخامت

ضخامت تلویزیون سامسونگ N5300

حداکثر ضخامت : 8 سانتیمتر

اگر از کنار به تلویزیون نگاه کنیم کمی ضخیم به نظر می رسد. البته اگر روی دیوار نصب شود این ضخامت به چشم نمی آید.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون N5300

اندازه حاشیه : 1.7 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ N5300 از جنس پلاستیک است و از ضخامت متوسطی برخوردار است.

6.5

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ N5300

کیفیت ساخت تلویزیون 2018 سامسونگ N5300 مناسب است. تلویزیون از پلاستیک و فلز ساخته شده است و هیچ شکاف و لبه ای دیده نمی شود. این تلویزیون از طراحی بسیار ساده برخوردار است اما کیفیت ساخت آن هیچ مشکلی ندارد.

6.6

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ N5300


تلویزیون سامسونگ N5300 از کیفیت تصویر مناسبی برخوردار است. تلویزیون Full HD سامسونگ N5300 دارای یکنواختی رنگ خاکستری خوب و زاویه دید مناسب است. متاسفانه تلویزیون N5300 به علت کنتراست محلی پایین نمی تواند رنگ سیاه را عمیق و به خوبی نمایش دهد. در نتیجه عملکرد تلویزیون در اتاق های تاریک خوب نیست. همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش این تلویزیون برای مقابله با انعکاس نور در اتاق های روشن به اندازه کافی نیست. بنابراین این تلویزیون برای یک اتاق با نور متوسط مناسب است. گستره رنگ برای محتوای SDR به اندازه کافی خوب است. اما شما نباید انتظار رنگ های روشن و غنی را از این تلویزیون داشته باشید. گرچه تلویزیون N5300 می تواند محتوای HDR را نمایش دهد، اما عملکرد ضعیفی دارد.

8.1

انعکاس نور

انعکاس نور در تلویزیون سامسونگ N5300

رفلکس نور در تلویزیون سامسونگ N5300

بازتاب نور در تلویزیون سامسونگ N5300

نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور کلی: %5.3
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.2

انعکاس نور در تلویزیون سامسونگ N5300 به خوبی مدیریت می شود. صفحه نمایش دارای پوشش نیمه براق است که اجازه می دهد تا نور را پخش کرده و از شدت آن بکاهد. شما هیچ مشکلی با انعکاس نور به جز در اتاق های بسیار روشن نخواهید داشت. عملکرد این تلویزیون مشابه با تلویزیون M5300 در سال 2017 است.

5.8

سرعت فریم در تلویزیون سامسونگ N5300


کنترل سرعت فریم در تلویزیون سامسونگ N5300 ناامید کننده است. زمان پاسخگویی خوب است و تاری کمی هنگام حرکت سریع اشیا در تصویر ایجاد می شود. این تلویزیون از PWM dimming با فرکانس نسبتا پایین برای تاریکی موضعی استفاده می کند. این موضوع ممکن است برای بعضی از افراد ناخوش آیند باشد. همچنین هیچ گزینه ای مانند Motion Interpolation یا 24p Judder removal برای بهبود تصاویر حرکاتی وجود ندارد.

6.0

ورودی های تلویزیون N5300


تلویزیون N5300 سامسونگ Input Lag مناسبی دارد، اما برای بازی کردن به صورت حرفه ای به اندازه کافی پایین نیست. تلویزیون N5300 از رزولوشن 1080p برخوردار است و تنها از رزولوشن های اصلی پشتیبانی می کند.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی تلویزیون سامسونگ N5300

پورت های پشت تلویزیون سامسونگ N5300

2 ورودی HDMI
1 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
1 وروی کامپوننت
1 ورودی کامپوزیت
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
6.0

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ N5300


تلویزیون سامسونگ N5300 از صدای متوسطی برخوردار است. این تلویزیون باس زیادی تولید نکرده و همچنین صدای خیلی بلندی ندارد. با این حال صدایی واضح و قابل فهم را تولید می کند. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

7.4

ویژگی های هوشمند تلویزیون N5300


تلویزیون هوشمند سامسونگ N5300

سیستم عامل : تایزن
نسخه : 2018 با ویژگی های کاهش یافته

تلویزیون سامسونگ N5300 به نسخه ویژه ای از پلتفرم هوشمند سامسونگ یعنی تایزن 2018 مجهز شده است. در واقع نسخه سبک این سیستم عامل است و برخی از ویژگی های این سیستم عامل حذف شده است. تنوع برنامه ها در فروشگاه سامسونگ بسیار زیاد است و متناسب با سلیقه شماست. همچنین دارای ریموت کنترل بسیار ساده ای است که کار با آن آسان می باشد.

6.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ N5300

سایز: متوسط

 

کنترل صوتی: ندارد

 

منوی کنترل CEC: دارد

 

ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد

تلویزیون N5300 دارای یک ریموت کنترل ساده و بدون کنترل صوتی است. اما از CEC پشتیبانی میکند که این ویژگی به شما امکان کنترل اولیه سایر دستگاه های سامسونگ را می دهد. به عبارتی ریموت کنترلی چند منظوره است.

8.5

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ N5300

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

فروشگاه اپ سامسونگ دارای برنامه های زیادی می باشد که همه نیاز های شما را پوشش می دهد. در این تلویزیون چند برنامه از پیش نصب شده از قبیل آمازون ویدیو، یوتیوب، نتفلیکس و … وجود دارد که در اکثر تلویزیون ها یافت می شود. شایان ذکر است که HDR در Amazon Video در این مدل پشتیبانی نمی شود، با اینکه در سایر مدل های 2018 پشتیبانی می شود.

5.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ N5300

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد

 

اجرای برنامه ها و ورودی ها: ندارد

 

ورودی متن در Toutube: ندارد

 

ورودی متن در Netflix: ندارد

 

استریم و پخش فایل از دستگاه: ندارد

 

کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد

 

کنترل صوتی: ندارد

برنامه ریموت کنترل این تلویزیون بسیار ساده است. شما تنها می توانید از آن به عنوان یک ریموت کنترل ساده استفاده کنید و هیچ ویژگی اضافه ای ندارد. شما نمی توانید برنامه های نصب شده روی تلویزیون را از طریق این برنامه ریموت کنترل اجرا کنید. همچنین نمی توانید از آن برای ورود متن در رابط کاربری تلویزیون استفاده کنید.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ N5300

دفترچه راهنمای
ریموت کنترل
یک جفت باتری
کابل برق (این کابل در تصویر بالا نشان داده نشده)

خرید و قیمت تلویزیون سامسونگ N5300


قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ N5300

در این مقاله به بررسی مشخصات تلویزیون سامسونگ N5300 پرداخته شد. ما این مقاله را در تاریخ 25 اردیبهشت سال 1398 نوته ایم، بنابراین ممکن است در آینده بعضی ویژگی ها یا خصوصیات آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون سامسونگ N5300 یک تلویزیون فول اچ دی ارزان قیمت است و برای اتاق های کوچک مناسب می باشد. جهت مشاهده قیمت تلویزیون سامسونگ N5300 در سایز های مختلف می توانید از لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نموده و به صورت مستقیم از بانه خرید نمایید.

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *