تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز کردن صفحه تلویزیون

یکی از چیزهایی که مشغله فکری هر خانم خانه داری می‎تواند به شمار آید تمیز کردن صفحه ی نمایش مانیتورهای مانیتورهای LCD یا تلویزیون‌های HDاست که معمولا به پاشیدن چند قطره شیشه‌پاک‌کن روی یک دستمال و کشیدن آن روی صفحه ختم می‌شود ولی این کار سخت اشتباه است چون انگاری آن ها را به آتش کشیده‎اید!!

(در سایت دیجی بانه امکان خرید تلویزیون ال جی با تخفیف ویژه برای شما فراهم شده است.)

همان‌طور که باید بدانید نمایشگرهای امروزی پیشرفت بسیاری داشته اند در واقع شما میتوانید بصورت کاملآحرفه ای از امکانات تلویزیون های سونی و قیمت تلویزیون سونی در بهترین حد استفاده کنید, تصاویر بسیاری شفافی در اختیار شما قرار می‌گیرد، زمان پاسخگویی آن‎ها بسیار سریع است و از وضوح کیفیت بسیار بالایی نیز پشتیبانی می‌کنند. این نمایشگرها که نظیر به یک جادوگر عمل می‎کنند، ظرافت بسیاری دارند ولی این ظرافت بیش از حد همچنین باعث شده است تا نسبت به روش های نگه داری بسیار حساس باشند.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در مراقبت از این نمایشگرها، نحوه تمیز کردن آن‎ها است، چون در زمان تمیز‌کردن نمایشگرهای LCD مستقیما با خود صفحه ‌نمایش سر‌و‌کار دارید و اگر کوچکترین اشتباهی بکنید این اشتباه می‎تواند می‌تواند اولین و آخرین دلیل برای از بین بردن کیفیت، وضوح و روشنایی تصویر در آنها باشد.

از انجام این کارها دوری کنید

همان‌طور که اشاره شد انجام برخی اعمال زمان تمیز‌کردن صفحه‌نمایشگرهای LCD همچون به آتش کشیدن آنهاست. پس بهتر است بیشتر از سابق در رابطه با آنها اطلاعات داشته باشیم.

خرید تلویزیون سونی

یک دسته از کاربران هم البته هستند که می‎گویند چندین ماه و سال است که به همین شیوه های غلط دستگاه های تلویزیون خود را تمیز می کنند و تا الان هم با مشکلی روبرو نشده‎اند، وقت آن است که تکلیف این دوستان هم مشخص شود!

به این دسته از دوستان باید گفت که ممکن است شانس همراه شما بوده باشد ولی به این معنا نیست که بخواهیم کار اشتباه خود را به دیگران توصیه یا آن ها را از انجام آن منع نکنیم.

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم فرض کنید یک راننده در طول یک بازه ی زمانی 4 تا 5 ساله بعد از طی مسیری برابر با 50 هزار کیلومتر روغن ماشین خود را تعویض کند و به مشکلی هم بر نخورده باشد ولی دلیل این نمی تواند این باشد که کارشناسان بهترین زمان تعویض روغن را بعد از طی 50 هزار کیلومتر بدانند!

موارد زیر را دنبال کنید:

1‌ـ‌ هرگز به صورت مستقیم مایع تمیزکننده را روی صفحه اسپری نکنید: پاشیدن مایع تمیز‌کننده به صورت مستقیم روی صفحه‌نمایش دستور بسیار خوبی برای پیدایش یک فاجعه است! اگر به راهنمای تمامی محلول‌های تمیزکننده کمی دقت کنید متوجه می شوید که اسپری روی دستمال پاشیده می‌شود و این محلول‌ها را هیچ‌گاه نباید روی صفحه ‌نمایش مستقیما اسپری کرد.

حتما می دانید که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگرهای امروزی نداشتن قاب یا صفحات محافظ است. معنای دیگر این حرف این است که‌ هرچه قدر این دستگاه‌ها پیشرفته‌تر شوند قسمت‌های اضافه در آنها کمتر و ظرافت آنها افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی اسپری ‌شدن محلول‌های مایع روی صفحه ‌نمایش منجر به این شده که محلول به راحتی از قاب باریک کنار صفحه به لایه‌های داخلی نمایشگر نفوذ کرده و در نتیجه به سرعت در کل سطح زیرین نمایشگر پخش شود.

اگر بخواهیم مثال بزنیم باید بگوییم که یکی از مثال‎های مشخص نفوذ مایع به لایه‌های تصویر در نمایشگر‌های ال سی دی، به وجود آمدن لکه‌های سیاه وحشتناک در گوشه‌های تصویر است. اگرچه این لکه‌ها ممکن است خیلی کوچک باشند، اما احتمال تبخیر شدن آنها بدون بر جای گذاشتن اثر معیوب روی نمایشگر تقریبا صفر است!

2‌ـ‌ از الکل یا محلول‌های آمونیاکی هرگز استفاده نکنید: در بالا هم اشاره شد که نباید محلول تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری کنید، اما معنای این حرف این هم نیست که شما اجازه دارید هر محلولی را روی روی دستمال اسپری کنید! بسیاری از افراد از شیشه‌ شورهای معمولی برای تمیزکردن انواع شیشه و دیگر موارد شبیه یه شیشه استفاده می‎کنند.

قیمت تلویزیون ال جی

توجه داشته باشید که بین صفحه‌نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HD و شیشه پنجره تفاوت‌های بسیار زیادی است. این صفحات مقاومتی نسبت به مواد شیمیایی ندارند و ممکن است با یک‌بار تماس با مواد شیمیایی به‌طور کامل آسیب ببینند. برای جلوگیری از این مشکلات از محلول شیشه‌ پاک کن، محلول‌های دارای الکل و دیگر محلول‌های آمونیاکی هرگز استفاده نکنید.

3‌ـ‌ برای تمیز کردن از حوله های کاغذی آشپزخانه و دستمال های چند منظوره هرگز استفاده نکنید: حوله‌های کاغذی در آشپزخانه به منظور خشک‌کردن دستان شما و از بین بردن چربی از روی آن بسیار مفید می‎باشند، اما این حوله‌ها برای پاک‌کردن سطوح ظریف اصلا طراحی نشده‌اند و از همین جا است که مشکل به وجود می‎آید، چون نمایشگرهای مدرن امروزی بسیار ظریف هستند.

سطح حوله‌های کاغذی در تصاویر میکروسکوپی نظیر سنباده حالت سایندگی دارد و به همین دلیلی به سادگی می ‎تواند می‌ت روی صفحه ‌نمایش مانیتور یا تلویزیون شما خش انداخته و به آن اسیب بزند.

نظیرحوله های کاغذی، این دستمال های چند منظوره هم هستند که مشکل آفرین می‎باشند. این دستمال‌ها برای نظافت هر چیزی ممکن است استفاده شوند. در نتیجه امکان این وجود دارد که خرده‌های چوب، براده‌های فلزی، و بسیاری از موارد ریز فراوان دیگر در بافت‌های این دستمال‌ها گیر کرده باشند و به دنبال کشیدن روی صفحه ‌نمایش، آن را به سادگی ساییده و صدماتی وارد کنند که جبران پذیر نباشند.

می‎توانید این کارها را انجام دهید

حالا که با خطراتی که ممکن است مانیتور و تلویزیون شما را تهدید ‌کنند آشنا شدید وقت آن رسیده است که با نحوه‎ی تمیز‌کردن صحیح این نمایشگرهای حساس اشنا شوید.

قبل از هرچیز به شما توصیه می‌کنیم برای اینکه نمایشگرهای شما عمر بیشتری داشته باشند شرایطی را برای آن ها فراهم کنید که کمتر نیاز به تمیز کردن داشته باشند. به‌عبارت دیگر یعنی باید کارهایی را انجام دهید که موجب ‌شوند نمایشگرهای شما تمیز بمانند. برخی از کارهایی که در این رابطه می توانید انجام دهید عبارتند از قراردادن نمایشگر در محل هایی دور از گرد و غبار، آموزش به فرزندانتان درخصوص دست نزدن به صفحه تلویزیون، درخواست از همسر یا دوستان خود که با انگشت خود روی تصویر چیزی را به شما نشان ندهند و غیره.

حالا به سراغ مراحل تمیز کردن نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HDمی رویم که این مراحل را باید به ترتیب البته انجام دهید. باید حواستان باشد هر مرحله قبل از اینکه به مرحله ی دیگر بروید باید به صورت کامل انجام شده باشد. در غیر این صورت اگر همچنان صفحه ی نمایش شما کثیف است به مرحله بعد رفته و از روش دیگر استفاده کنید.

نمایشگر خود را آماده کنید: کمترین کاری که در این زمینه باید انجام دهید خاموش کردن آن است، ولی ما به شما توصیه می کنیم کابل برق دستگاه از پریز برق را نیز جدا کنید. (اجازه دهید قبل از تمیز کردن صفحه ی نمایش حسابی خنک شود)

‌گردگیری صفحه ‌نمایش: از کارهای دیگری که قبل از تمیز‌کردن کامل ‌باید انجام دهید گردگیری است. گردگیری به معنای این است که بدون لمس صفحه ی نمایش گرد و غبار آن را بگیرید. به عبارت دیگر استفاده از اعمالی نظیر به‌ کار بردن هوای فشرده می تواند بهترین کار برای گردگیری بدون لمس صفحه نمایش باشد.

مرحله اول؛ پاک‌کردن آرام صفحه ‌نمایش با دستمال میکروفیبر خشک و تمیز: غیر از دستمال میکروفیبر برای تمیز کردن نباید از هر چیز دیگری نظیر حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال کاغذی، دستمال‌های چندمنظوره برای لمس صفحات نمایش استفاده کرد. این دستمال ها را میتوانید از فروشگاه ها به راحتی تهیه کنید و حتما حواستان باشد دستمال شما خشک و تمیز باشد.

با همین دستمال خشک مقدار زیادی از گرد و غبارهای باقی‌مانده و لکه‌های برجای مانده در اثر تماس نوک انگشتان با صفحه‌نمایش، تمیز می‌شود. به یاد داشته باشید که زمان تمیز‌کردن صفحه ‌نمایش اصلا نباید روی صفحه فشار آورید و این عملیات را به آرامی کاملا انجام دهید. به هیچ وجه سعی نکنید حرکت دایره‌ای روی صفحه داشته باشید و دستمال را به حالت از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه حرکت دهید.

مرحله دوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر: در بسیاری از موارد به ‌تنهایی یک دستمال میکروفیبر لکه‌ها را از روی صفحه‌نمایش می‌تواند پاک کند. اما در صورتی که لکه‌ها پاک نشد و باید با قدرت بیشتری از این دستمال ها استفاده می کردید، می‌توانید آنها را با آب مقطر مرطوب کنید (آب شیر دارای املاح است بنابراین اگر از آن استفاده کنید به صفحه ی نمایش آسیب می‎زنید).

مقدار رطوبت دستمال باید در حدی باشد که خیسی آن را متوجه شوید، اما همین مقدار خیسی باید به حدی باشد که آب از آن به هیچ وجه چکه نکند. (اگر آب از دستمال چکه کند ممکن است به بخش های درونی تلویزیون نفوذ پیدا کنید و یقینا شما همچین چیزی را دوست ندارید).

مرحله سوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید: در 99درصد از موارد برای تمیز‌کردن صفحه ‌نمایش به تنهایی یک دستمال میکروفیبر کافی است. اما گاهی اوقات پیش می‎آید که تخیل کودک شما بال در می‎آورد و دوست دارد به پرنده ی درون تلویزیون قسمتی از کره یا غذای خود را بدهد و آن را روی صفحه ی تلویزیون بکشد!

اینطور مواقع دستمال به تنهایی نمی تواند جوابگوی لکه های به وجود آمده باشد. در این طور موارد پیشنهاد می شود که با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید دستمال خود را آغشته کنید. نسبت هر کدام از موارد باید 50 درصد باشد و باید نظیر موارد قبل مراحل را طی کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *