بررسی و خرید تلویزیون ال جی SM8600 محصول 2019

بررسی و خرید تلویزیون ال جی SM8600 محصول 2019

تلویزیون ال جی SM8600 یک تلویزیون ال ای دی با پنل IPS و کیفیت تصویر 4K می باشد. این تلویزیون تصاویر با کیفیتی تولید می کند، زمان پاسخگویی عالی دارد و Input Lag بسیار پایینی دارد. تمام موارد گفته شده باعث می شود تا این تلویزیون برای گیمر ها مناسب باشد. تلویزیون ال جی SM8600 هنگام پخش محتوای SDR از حداکثر روشنایی تصویر خوبی برخوردار است. این تلویزیون برای محیط های پر نور مناسب است، جایی که رنگ مشکی عمیق در آن اهمیت چندانی ندارد. تلویزیون SM8600 انعکاس نور را به خوبی مدیریت می کند و انعکاس نور صفحه نمایش آن آزار دهنده نیست. تلویزیون الجی SM8600 دارای پنل IPS است و زاویه دید گسترده ای دارد. این تلویزیون برای محیط های بزرگ و تعداد بیننده زیاد مناسب می باشد. متاسفانه این تلویزیون در محیط های کم نور رنگ مشکی را متمایل به خاکستری نمایش می دهد. این موضوع به علت کنتراست پایین و داشتن Local Dimming ناکارآمد می باشد. محتوای HDR نیز در این تلویزیون عالی نیست و نمی تواند کنتراست تصویر لازم را ایجاد کند.

نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : IPS
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
LG SM8600

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
9.0
کیفیت تصویر
7.2
سرعت فریم
8.1
پورت های ورودی
9.6
کیفیت صدا
5.5
ویژگی های هوشمند
8.2
thumb_up
  • Input Lag بسیار عالی
  • دفت تصاویر از زوایای مختلف حفظ می شود
thumb_down
  • عملکرد نه چندان خوب در محیط های تاریک
  • عملکرد ضعیف هنگام پخش محتوای HDR

بررسی قیمت تلویزیون ال جی SM8600


 

تلویزیون 4K ال جی SM8600 یکی از تلویزیون های 2019 و جزو تلویزیون های میان رده این شرکت می باشد. این تلویزیون از تکنولوژی NanoCell برخوردار است و مدل جدید تر تلویزیون SK8000 می باشد. تلویزیون SM8600 رقیب تلویزیون های میان رده بازار مانند سونی X8500F و سامسونگ RU8000 می باشد. این تلویزیون در سایزهای 55 اینچ و 65 اینچ تولید می شود. شما می توانید جهت مشاهده قیمت تلویزیون ال جی SM8600 به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون ال جی 49SM8600shopping_cart

تلویزیون ال جی 55SM8600shopping_cart

تلویزیون ال جی 65SM8600shopping_cart

تلویزیون ال جی 75SM8600shopping_cart

9.0

طراحی تلویزیون ال جی SM8600


طراحی تلویزیون ال جی SM8600

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون ال جی SM8600 عالی است. پایه این تلویزیون از جنس پلاستیک است و به خوبی تلویزیون را نگه می دارد. با این حال اگر به تلویزیون ضربه ای بزنید، در جای خود تکان می خورد. پشت تلویزیون از جنس فلز نازک می باشد و دارای کمی بافت برس خورده می باشد. تلویزیون SM8600 برای مخفی کردن کابل ها و هدایت آنها به پایه تلویزیون هیچ شیار یا محفظه ای ندارد. تلویزیون SM8600 باریک است و هنگامی که روی دیوار نصب شود زیاد از آن جلو نمی زند. کیفیت ساخت این تلویزیون نیز خوب است و ما انتظار نداریم که با آن هیچ مشکلی داشته باشید.

پشت

طراحی پشت تلویزیون 4K HDR ال جی SM8600

 

اندازه براکت یا Vesa: 300×300 میلیمتر

طراحی پشت تلویزیون ال جی SM8600 ساده است و تنها کمی بافت برس خورده دارد. جنس پشت این تلویزیون از یک ورق فلزی است. اگر کمی آن را فشار دهید به راحتی به داخل فرو می رود. قسمت بالای پایه تلویزیون تو خالی و قابل جدا شدن است. شما می توانید کابل ها را در آن مدیریت کنید تا از بهم ریختگی آنها جلوگیری شود.

پایه

طراحی پایه تلویزیون ال جی SM8600

پایه تلویزیون SM8600 از جنس پلاستیک است و بسیار شبیه به تلویزیون سال گذشته ال جی یعنی SK8000 می باشد. این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند. اما گردن پایه بسیار انعطاف پذیر است و اگر ضربه ای به آن بزنید تلویزیون در جای خود تکان میخورد.

اندازه پایه ها: 33.1″ x 9.25″

ضخامت

ضخامت تلویزیون الجی SM8600

حداکثر ضخامت : 6.3 سانتیمتر

تلویزیون ال ای دی ال جی SM8600PVA تقریبا باریک است. ضخامت این تلویزیون کمی باریک تر از تلویزیون سال گذشته ال جی یعنی تلویزیون SK8000 می باشد. اما نسبت به تلویزیون ال جی SK9000 ضخیم تر می باشد. هنگامی که تلویزیون SM8600 را روی دیوار نصب کنید کاملا به دیوار میچسبد و زیاد از آن جلو نمیزند.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون LG SM8600

اندازه حاشیه : 1.1 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون SM8600 باریک و از جنس فلز هستند. این حاشیه ها ظاهر خوبی دارند و تلویزیون را شیک جلوه می دهند.

7.0

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی SM8600PVA خوب است

کیفیت ساخت تلویزیون های ال جی خوب است. تلویزیون ال جی SM8600PVA نیز از این قاعده مستثنی نیست. جنس پشت تلویزیون از فلز است که البته کمی منعطف است. پایه این تلویزیون نیز نسبت به تلویزیون SK8000 کمی بیشتر تکان می خورد. به طور کلی تلویزیون محکم است و حاشیه های آن ظاهر شیکی به آن می بخشند. ما انتظار نداریم که شما مشکلی با کیفیت ساخت این تلویزیون داشته باشید.

7.2

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی SM8600


کیفیت تصویر تلویزیون ال جی SM8600PVA به طور کلی خوب است. تلویزیون 4K ال جی SM8600 تصاویر با کیفیتی تولید می کند. به هر حال این تلویزیون رنگ های تیره را در محیط های کم نور متمایل به خاکستری نمایش می دهد. علت این موضوع کنتراست تصویر پایین و Local Dimming ناکارآمد این تلویزیون می باشد. این تلویزیون برای محیط های روشن مناسب می باشد زیرا توانایی نمایش محتوای SDR با روشنایی صفحه بالا را ندارد. از طرف دیگر مدیریت انعکاس نور این تلویزیون خوب است. بنابراین تماشای تلویزیون در محیط های روشن آزار دهنده نیست. یکنواختی خاکستری تصویر در این تلویزیون خوب است و حداکثر کثیفی تصویر را دارد. بنابراین تلویزیون ال جی SM8600 برای علاقمندان به برنامه های ورزشی می تواند مناسب باشد. این تلویزیون از طیف گسترده رنگ ها پشتیبانی میکند اما توانایی نمایش حداکثر روشنایی تصویر در محتوای HDR را ندارد. بنابراین نمی تواند محتوای HDR را آن طور که باید نمایش دهد. تلویزیون SM8600 دارای زاویه دید خوبی است و تصاویر هنگام تماشا از طرفین دفت خود را حفظ می کنند. این موضوع برای کسانی که دارای محیطی با ابعاد بزرگ هستند و یا تعداد بیننده زیاد است، مناسب می باشد.

8.8

انعکاس نور

انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون SM8600

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش خاموش تلویزیون SM8600

بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون SM8600PVA

نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور کلی: %3.0
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.5

مدیریت انعکاس نور در تلویزیون ال جی SM8600 عالی است. عملکرد این تلویزیون در مقابل نور تقریبا با تلویزیون های سال گذشته ال جی یعنی SK8000 و UK7700 یکسان است. فیلتر نیمه براق این تلویزیون نور ها را پخش می کند و از شدت آنها می کاهد. بنابراین هنگام تماشای تلویزیون در محیط پر نور مشکلی نخواهید داشت.

8.1

سرعت فریم در تلویزیون الجی SM8600


صحنه های حرکتی سریع در تلویزیون الجی SM8600 به خوبی به نمایش در می آیند. این تلویزیون از زمان پاسخگویی تصویر بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین برای تماشای صحنه های سریع برنامه های ورزشی و یا بازی کاملا مناسب می باشد. تلویزیون SM8600 از تکنولوژی PWM با سو سو زدن در فرکانس 240 هرتز برای کم کردن نور صفحه استفاده میکند. این سو سو زدن تصویر ممکن است برای برخی از افراد آزار دهنده باشد. زمان پاسخگویی پایین تلویزیون ممکن است هنگام پخش محتوا با فریم ریت پایین مشکل ایجاد کند. شما می توانید با استفاده از ویژگی motion interpolation این مشکل را حل کنید. تلویزیون ال جی SM8600 می تواند محتوا را از اکثر منابع بدون مشکل پخش کند. این موضوع شامل اپلیکیشن های خود تلویزیون نیز می شود.

9.6

پورت های ورودی خروجی تلویزیون ال جی SM8600


تلویزیون SM8600 در اکثر حالت های تصویر از Input Lag بسیار پایینی برخوردار است. همچنین از اکثر رزولوشن های تصویر و نرخ فریم ها پشتیبانی می کند. این تلویزیون وقتی به عنوان مانیتور استفاده شود در اکثر رزولوشن ها برای نمایش سیگنال chroma 4:4:4 مناسب است. البته این موضوع در مورد رزولوشن 1080p و نرم فریم 120 هرتز صادق نیست. این تلویزیون از طیف وسیعی از ورودی ها برخوردار است. همچنین امکان عبور سیگنال های Dolby Digital و DTS را نیز دارد.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون الجی SM8600

پورت های پشت تلویزیون ال جی SM8600

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
وروی کامپوننت ندارد
1 ورودی کامپوزیت (به آداپتور نیاز دارد)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
5.5

کیفیت صدای تلویزیون ال جی SM8600


کیفیت صدای تلویزیون ال جی SM8600 چندان جالب نیست. صدای این تلویزیون زیاد بلند نیست و فاقد صدای باس می باشد. این تلویزیون توانایی تولید صدایی واضح به همراه دیالوگ های قابل فهم را دارد. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

8.2

ویژگی های هوشمند تلویزیون SM8600


تلویزیون هوشمند ال جی SM8600 با سیستم عامل WebOS 4.5

سیستم عامل : WebOS
نسخه : 4.5

ویژگی ها و امکانات تلویزیون هوشمند ال جی SM8600 بسیار خوب است. این تلویزیون دارای سیستم عامل WebOS 4.5 است و دارای تعداد زیادی برنامه است. همچنین شما می توانید به فروشگاه ال جی متصل شده و به تعداد بیشتری برنامه دسترسی داشته باشید. رابط کاربری این تلویزیون شبیه به تلویزیون های هوشمند سال گذشته الجی است و کار کردن با آن آسان است. ریموت کنترل این تلویزیون عالی است. ریموت کنترل این تلویزیون مانند تلویزیون C9 است و می توان به عنوان اشاره گر موس از آن استفاده کرد. این تلویزیون به ویژگی جدیدی مجهز شده که به شما اجازه می دهد تا دستگاه های IoT را کنترل کنید. به این ویژگی اینترنت اشیاء نیز گفته می شود و بسیار شبیه به ویژگی Smart Things سامسونگ می باشد.

9.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی SM8600

سایز: بزرگ
کنترل صوتی: دارد، به همراه ویژگی های مختلف
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: دارد

ریموت کنترل تلویزیون ال جی SM8600 کاملا شبیه به تلویزیون C9 می باشد و ویژگی های یکسانی دارد. همچنین این ریموت کنترل مانند ریموت کنترل تلویزیون های سال گذشته ال جی است و تنها چند ویژگی بیشتر دارد. شما می توانید ریموت کنترل را برنامه ریزی کنید تا از طریق IR دستگاه های دیگر را کنترل نمایید. این ویژگی هنگامی که پورت HDMI از CEC پشتیبانی نکن بسیار کاربردی است. همچنین بسیار شبیه به ریموت کنترل همه کاره تلویزیون های سامسونگ می باشد. این ریموت کنترل نیز مانند مدل های سال گذشته خود می تواند به عنوان اشاره گر موس استفاده شود. البته همچنان می توانید از دکمه های جهت نما برای حرکت در منو ها استفاده کنید. ریموت کنترل تلویزیون SM8600 دارای میکروفن داخلی است. بنابراین شما می توانید دستورات صوتی مشخص به همراه جستجوی صوتی را از طریق آن انجام دهید.

8.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون اسمارت ال جی SM8600

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

تلویزیون هوشمند ال جی SM8600 مانند اکثر تلویزیون های ال جی دارای اپلیکیشن های داخلی زیادی است. فروشگاه محتوای ال جی دارای بزرگترین مجموعه اپلیکیشن در میان تلویزیون های هوشمند است. اگر برنامه خاصی مد نظر شما است که می خواهید ما آن را بررسی کنیم، به ما اطلاع دهید.

7.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون LG SM8600

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: دارد، به صورت محدود

برنامه ریموت کنترل این تلویزیون درست مانند برنامه تلویزیون های اولد 2018 ال جی است. این برنامه هنوز هم از عملکرد های اصلی ریموت کنترل برخوردار است. همچنین به شما اجازه میدهد تا دستورات صوتی محدودی را انجام دهید.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون ال جی SM8600

دفترچه راهنما
ریموت کنترل
یک جفت باتری
آداپتور کامپوزیت
بست کابل
کابل برق

اقلام موجود در جعبه تلویزیون ال جی SM8600 بسته به منطقه جغرافیایی مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشد.

خرید و قیمت تلویزیون ال جی SM8600


قیمت و خرید تلویزیون SM8600 در سایز های 55 اینچ و 65 اینچ

در این مقاله ما به بررسی تلویزیون ال جی SM8600 سایز 55 اینچ پرداختیم. این تلویزیون جزو تلویزیون های 2019 ال جی است. سایز 65 اینچ این تلویزیون نیز از امکانات و ویژگی های یکسانی برخوردار است. این مقاله در تاریخ 23 شهریور سال 1398 نوشته شده است. بنابراین ممکن است در آینده بعضی از ویژگی های آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون LED ال جی SM8600 جزو تلویزیون های میان رده بازار است. این تلویزیون برای تماشای فیلم ها و بازی هایی که صحنه های سریع دارند کاملا مناسب است. جهت مشاهده قیمت تلویزیون ال جی SM8600 در سایز های 55 اینچ و 65 اینچ می توانید از طریق لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید.

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها درباره «بررسی و خرید تلویزیون ال جی SM8600 محصول 2019»

  1. سلام عذرمیخوام این تلویزیون چشمی داره؟که تایمی کسی نباشه وصدایی نیادخودش خاموش بشه؟؟

  2. پاسخ

    چرا به جی ۶پلاس گوشی سامسونگ وصل نمیشه

    • پاسخ
      مدیر وبلاگ

      میتونین با دانلود برنامه LG ThinQ روی گوشیتون به تلویزیون SM8600 ال جی وصل بشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *