هر آنچه باید درمورد پردازنده Cognitive XR تلویزیون های سونی بدانید

هر آنچه باید درمورد پردازنده Cognitive XR تلویزیون های سونی بدانید

در این مقاله در مورد نحوه عملکرد «پردازنده Cognitive XR» صحبت خواهیم کرد. این پردازنده از سال 2021 در تلویزیون های پرچمدار سونی به کار رفته است و مانند مغز انسان به تجزیه تحلیل عملکرد تلویزیون میپردازد. از 18 نوامبر 2020 تاکنون هیچ برند دیگری ادعای داشتن پردازشگر هوشمندی مانند پردازشگر Cognitive XR را روی تلویزیون های خود نداشته است.
این پردازنده از هوش شناختی برای پردازش استفاده میکند و کیفیت تصویر و صدای بی نظیری را ارائه میدهد. این پردازنده در «تلویزیون های 4K سونی» و «تلویزیون های 8K سونی» به کار رفته است و تجربه شگفت انگیزی از تماشای تلویزیون را برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه به بررسی کامل “Cognitive Processor XR” میپردازیم.

پردازنده Cognitive XR در تلویزیون های سونی

تفاوت هوش مصنوعی و هوش شناختی

پردازنده Cognitive XR سونی برخلاف سایر پردازنده های معمولی از هوش شناختی برای پردازش صدا و تصویر تلویزیون استفاده میکند. هوش مصنوعی تنها میتواند عواملی مانند رنگ، کنتراست و وضوح تصویر را به صورت جداگانه شناسایی و پردازش کند. به این ترتیب کیفیت تصویر و صدای تلویزیون تا سطح مشخصی بهبود پیدا خواهد کرد.
پردازنده های سونی مانند “X1 Ultimate” و “4K HDR X1” از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر و صدای تلویزیون استفاده میکنند.
اما سونی برای اولین بار در جهان با معرفی پردازنده Cognitive XR با استفاده از هوش شناختی به پردازش تصویر، صدا و عملیات تلویزیون میپردازد. هوش شناختی در هر لحظه رزولوشن، رنگ، کنتراست، صدا و سایر عملیات تلویزیون را همزمان با یکدیگر تجزیه و تحلیل میکند و همه چیز را دقیقا مانند آنچه در واقعیت است نمایش میدهد.

استفاده از هوش شناختی در پردازنده Cognitive XR

نحوه عملکرد پردازنده Cognitive XR

پردازشگر Cognitive XR عملکرد تلویزیون را مانند مغز انسان پردازش میکند. میدانیم که نحوه درک ما از جهان و محیط اطراف، اطلاعاتی است که از گوش و چشم به مغز ما میرسد و سپس با تجزیه و تحلیل مغز آنها را درک خواهیم کرد. پردازنده XR سونی دقیقا همین عملکرد را دارد. این پردازنده تصویر، صدا و عملیات تلویزیون را دقیقا به شکلی که انسان در واقعیت میبیند و یا میشنود پردازش میکند.
پردازنده Cognitive XR مانند مغز انسان صفحه نمایش را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و به صورت مجزا اشیا موجود در تصویر را تشخیص میدهد. سپس با بهبود جزییات باعث میشود تا تصاویر مانند آنچه در واقعیت هستند نمایش داده شوند. این پردازنده به صورت همزمان میتواند چندین عنصر را با یکدیگر پردازش کند و همزمان با پردازش تصویر به پردازش صدای تلویزیون نیز میپردازد.

در ویدیوی زیر میتوانید نحوه عملکرد پردازشگر Cognitive XR سونی را به صورت تصویری مشاهده کنید.

 

 

تشخیص نقطه کانونی با پردازشگر XR سونی

«پردازشگر XR سونی» نقطه کانونی در صحنه را تشخیص میدهد و با آنالیز هر قسمت از تصویر بیشترین عمق را به صحنه میبخشد. نقطه کانونی جایی است که شما تمایل دارید در یک عکس بیشتر به آن توجه کنید و یا چشمان شما به صورت طبیعی به آن قسمت از صحنه کشیده میشود.
پردازنده Cognitive XR سونی با استفاده از الگوریتم های هوش شناختی نقطه کانونی را تشخیص داده و آن را درست به شکلی که در واقعیت میبینید تجزیه و تحلیل میکند تا تجربه ای فوق العاده از تماشای محتوای مورد علاقه خود به دست آورید. بنابراین بازیکن فوتبال یا شخصیت اصلی یک فیلم را با کیفیت بهتر و عمق بیشتری مشاهده خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید : بررسی ویدئویی تلویزیون A8G سونی


در ویدیوی زیر میتوانید نحوه تشخیص نقطه کانونی توسط پردازنده XR را به صورت تصویری مشاهده کنید.

 



پخش صدای دقیق و واقعی

«تلویزیون های سونی» با استفاده از Cognitive Processor XR صدای دقیقی را همانگونه که در واقعیت است به گوش میرسانند. در واقع پردازنده XR با پردازش صدای پیشرفته، محل انتشار صدا را درست از جایی که در تصویر اتفاق می افتد تعیین میکند. بنابراین تصویر و صدا همیشه هماهنگ با یکدیگر پخش میشوند و شما را محو تماشای محتوای در حال پخش میکنند.

پخش صدای دقیق از جایی که در نصویر اتفاق می افتد با پردازنده XR سونی

صدای فراگیر و سه بعدی

همانطور که اشاره کردیم پردازنده XR سونی علاوه بر پردازش تصویر، به صورت همزمان به پردازش صدای تلویزیون نیز میپردازد. پردازنده Cognitive XR قادر است صدای فراگیر مجازی تولید کند. این پردازنده میتوانید با تجزیه و تحلیل صدا و تبدیل آن به صدای فراگیر 5.1.2 کاناله، صدا را به صورت افقی و عمودی پخش کند.
پردازشگر Cognitive XR سونی با پخش صدای سه بعدی و فراگیر باعث میشود تجربه ای هیجان انگیز از تماشای محتوای مورد علاقه خود را به دست آورید.

پردازشگر XR صدای سه بعدی و فراگیر مجازی را تولید میکند

صدا و تصویر را کاملا واقعی احساس خواهید کرد

پردازنده Cognitive XR در تلویزیون های سونی بروایا صدا و تصویر را به همان روشی که انسان ها در دنیای واقعی میشوند و میبینند پردازش میکند. این پردازنده تشخیص میدهد که هنگام تماشای فیلم شما روی کدام قسمت تمرکز میکنید بنابراین همان قسمت از تصویر را مانند آنچه در واقعیت میبینید نمایش میدهد.
همچنین میداند وقتی در صحنه ای هواپیما رد میشود صدا باید از بالای سر شما پخش شود و صدا را در محیطی که قرار دارید بازسازی میکند. به این ترتیب تمام صحنه ها آنقدر واقعی نمایش داده میشود که حس کنید وسط جریان فیلم و بازی قرار گرفته اید.



جمع بندی

پردازنده Cognitive XR سونی یکی از بهترین پردازنده ها در بین تلویزیون ها است. این پردازنده با پردازش عملیات تلویزیون با استفاده از هوش شناختی همه چیز را مانند آنچه در واقعیت است نمایش میدهد. تلویزیون هایی که به این پردازنده مجهز شده اند برای اتصال به کنسول های بازی نیز مناسب هستند و در دسته تلویزیون های گیمینگ قرار میگیرند.



 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *