بررسی کامل دوربین BRAVIA CAM سونی با قابلیت تشخیص فاصله کاربر

بررسی کامل دوربین BRAVIA CAM سونی با قابلیت تشخیص فاصله کاربر

سونی پشتیبانی از دوربین BRAVIA CAM را در تلویزیون های 2022 خود اعلام کرده است. این دوربین امکانات جذابی مانند تنظیم هوشمند تصویر و صدای تلویزیون، قابلیت مدیریت تلویزیون با ژست های حرکتی، ویدیوکال و … را در اختیار شما قرار میدهد. در ادامه به بررسی کامل دوربین BRAVIA CAM سونی در وبلاگ دی جی بانه میپردازیم.



دوربین BRAVIA CAM سونی چیست؟

تلویزیون های سونی از سال 2022 از دوربین BRAVIA CAM پشتیبانی میکنند. این دوربین به صورت جداگانه فروخته میشود و از طریق درگاه USB به تلویزیون متصل خواهد شد. این دوربین امکانات مختلفی را ارائه میدهد و با بهینه سازی صدا و تصویر تلویزیون لذت تماشای فیلم و بازی را افزایش میدهد.
دوربین BRAVIA CAM با توجه به موقعیت شما نسبت به تلویزیون صدا و تصویر را در بهترین حالت تنظیم میکند. این دوربین میتوانید فاصله نزدیک شدن شما به تلویزیون را تشخیص داده و با هشدار این موضوع را اعلام کند. ژست های حرکتی، قابلیت چت تصویری، حالت ذخیره انرژی و … از دیگر امکانات این دوربین هستند که در ادامه به آن میپردازیم.

در ویدیوی زیر میتوانید نحوه عملکرد دوربین BRAVIA CAM را روی تلویزیون های سونی به صورت تصویری مشاهده فرمایید.



هشدار نزدیک شدن به تلویزیون با دوربین BRAVIA CAM

دوربین BRAVIA CAM قابلیت تشخیص فاصله شما از تلویزیون را دارد. بنابراین در صورت نزدیک شدن به صفحه نمایش با هشدار تلویزیون مواجه خواهید شد. این ویژگی برای کودکان بسیار مفید است. شما میتوانید فاصله مناسب تماشا را برای فرزند خود تعیین کنید. سپس در صورتی که فرزندتان از فاصله تعیین شده به صفحه نمایش تلویزیون نزدیکتر شد با هشدار متوجه این موضوع خواهید شد.

دوربین BRAVIA CAM سونی نزدیک شدن به صفحه نمایش تلویزیون را هشدار میدهد

قابلیت اجرای ژست های حرکتی با دوربین براویا کام

تلویزیون های سونی با استفاده از دوربین بروایا کام امکانات بسیار جذابی را در اختیار شما قرار میدهند. دوربین Bravia Cam به شما اجازه میدهد از طریق ژست های حرکتی به مدیریت و تنظیمات تلویزیون بپردازید. شما میتوانید با استفاده از ژست های حرکتی تلویزیون را خاموش و روشن کنید، به تنظیم صدا بپردازید و یا شبکه مورد نظر خود را جستجو کنید.

با ژست های حرکتی به مدیریت و تنظیمات تلویزیون بپردازید

حالت ذخیره انرژی خودکار

تلویزیون های بروایا سونی با استفاده از دوربین BRAVIA CAM به صورت خودکار حالت ذخیره انرژی را فعال میکنند. در واقع این دوربین زمانی که شما جلوی تلویزیون نیستید را تشخیص میدهد. سپس با تاریک کردن صفحه نمایش با استفاده از حالت Auto Saving Power در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی میکند.

دوربین BRAVIA CAM به صورت خودکار تلویزیون را روی حالت Saving Mode میبرد

چت تصویری با دوربین BRAVIA CAM

دوربین BRAVIA CAM قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد. پشتیبانی از این دوربین سونی به شما اجازه میدهد تا تماس ویدیویی برقرار کنید و دوستان و خانواده خود را در یک صفحه نمایش بزرگ ببینید.
شما میتوانید با اتصال این دوربین به تلویزیون های سونی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید. همچنین تصویر آنها را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون مشاهده کرده از چت تصویری با آنها لذت ببرید. شما میتوانید دوربین های سازگار با این قابلیت را در سایت سونی مشاهده کنید.

قابلیت ویدیو کال با دوربین BRAVIA CAM و برنامه Google Diu

تنظیم هوشمند صدا و تصویر تلویزیون با BRAVIA CAM سونی

همانطور که گفتیم دوربین BRAVIA CAM قابلیت تنظیم صدای و تصویر تلویزیون را به صورت هوشمند دارد. تلویزیون های 2022 سونی از فناوری Ambient Optimisation Pro پشتیبانی میکنند. این دوربین با استفاده از این فناوری مکان شما در اتاق را تشخیص داده و فاصله شما را از تلویزیون میسنجد.
همچنین میداند وقتی در صحنه ای هواپیما رد میشود صدا باید از بالای سرسپس با توجه به موقعیت شما نسبت به تلویزیون به تنظیم صدا و تصویر به صورت هوشمند میپردازد. همچنین صدا و تصویر تلویزیون را به شکلی تنظیم میکند تا بهترین تجربه صوتی و تصویری را در اختیار داشته باشید. به این ترتیب صدای تلویزیون و همچنین نور صفحه نمایش با توجه به شرایط محیط در بهترین حالت خود تنظیم میشوند.

تنظیم هوشمند صدا و تصویر تلویزیون با فناوری Ambient Optimisation

تصاویر با توجه به موقعیت شما تنظیم میشوند

دوربین BRAVIA CAM سونی فاصله شما از تلویزیون را تشخیص میدهد. سپس با توجه به موقعیت شما نسبت به تلویزیون نور و رنگ صفحه نمایش را تنظیم میکند. سنسور نور و سنسور رنگ در تلویزیون های سونی با استفاده از این دوربین نور و رنگ تصاویر را به صورت هوشمند تنظیم میکنند.
دیگر تفاوتی ندارد که کجا نشسته و در چه موقعیتی نسبت به تلویزیون نشسته اید. دوربین BRAVIA CAM به تنظیم هوشمند تصاویر در حال پخش میپردازد. به این ترتیب همیشه بهترین تجربه را از تماشای محتوای مورد علاقه خود به دست می آورید.

BRAVIA CAM سونی نور صفحه نمایش تلویزیون را با توجه به محل نشستن شما تنظیم میکند

بهبود کیفیت صدا به صورت هوشمند

تلویزیون های 2022 سونی با استفاده از BRAVIA CAM به صورت هوشمند به تنظیم صدای تلویزیون میپردازند. این دوربین موقعیت شما را نسبت به تلویزیون تشخیص میدهد. سپس صدا را با همان کیفیتی پخش میکند که انگار درست جلوی تلویزیون نشسته باشید.
دیگر تفاوتی ندارد کجای اتاق نشسته باشید. این دوربین تعادل صدای چپ و راست را تنظیم کرده و صدای آکوستیک و فراگیر را به گوش میرساند.

صدای تلویزیون های سونی با توجه به موقعیت شما با دوربین BRAVIA CAM تنظیم میشود

تنظیم خودکار وضوح صدا

با تشخیص فاصله شما از تلویزیون، دوربین BRAVIA CAM وضوح صدا را کنترل میکند. بنابراین وقتی از تلویزیون دور میشوید وضوح صدا افزایش پیدا میکند. همچنین وقتی به تلویزیون نزدیک میشوید صدا کاهش پیدا میکند. این تنظیم صدا به صورت خودکار باعث میشود در هر موقعیتی صدای در حال پخش و مخصوصا صدای گفتگوها را به خوبی بشنوید.

تنظیم وضوح صدا با استفاده از تشخیص فاصله شما با تلویزیون به کمک دوربین BRAVIA CAM

چگونه دوربین BRAVIA CAM را به تلویزیون های سونی متصل کنیم؟

دوربین BRAVIA CAM به راحتی به تلویزیون های سونی متصل میشود. این دوربین بالای قاب تلویزیون قرار گرفته و از طریق درگاه USB به آسانی به تلویزیون متصل میشود.
اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، میتوانید زمانی که دوربین خاموش است از سوییچ پوشش دوربین استفاده کنید. طبق ادعای Sony، این دستگاه تنها زمان تماس تصویری شروع به ضبط تصاویر میکند. در حالت عادی اطلاعاتی در هیچ جا و حتی در سرورهای سونی نیز ذخیره نخواهد شد. همچنین شما میتوانید با مراجعه به تنظیمات تلویزیون، همه داده های مرتبط به این گجت را حذف کنید.

نحوه اتصال دوربین BRAVIA CAM به تلویزیون های سونی

جمع بندی

دوربین BRAVIA CAM سونی یکی از بهترین گجت های معرفی شده توسط سونی در سال 2022 است. این دوربین بهترین صدا و تصویر را هنگام تماشای فیلم و بازی ارائه میدهد. همچنین به راحتی طریق درگاه USB روی تلویزیون سونی نصب میشود. شما میتوانید از ژست های حرکتی، تماس تصویری، حالت ذخیره انرژی و … هنگام نصب این دوربین استفاده کنید.
دوربین بروایا کام سونی همراه تلویزیون Z9K و تلویزیون A95K ارائه میشود. اما برای سایر تلویزیون های 2022 سونی باید آن را به صورت جداگانه خریداری فرمایید. در جدول زیر میتوانید قیمت تلویزیون هایی که از این دوربین پشتیبانی میکنند را مشاهده کنید.



پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *