Multi View چیست؟ | آموزش تصویری نحوه استفاده از قابلیت Multi View

Multi View چیست؟ | آموزش تصویری نحوه استفاده از قابلیت Multi View

تلویزیون های سامسونگ از سیستم عامل تایزن برخوردار هستند. بسیاری از کاربران به دلیل عدم آشنایی با این سیستم عامل، کارایی آن را محدود میدانند. در صورتی که اینگونه نیست و سیستم عامل “Tizen” امکانات جذابی را در اختیار شما قرار میدهد. قابلیت “Multi View” یکی از امکاناتی است که در تلویزیون های هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است.
Multi View به شما اجازه میدهد چند کار را همزمان با یکدیگر انجام دهید. با این قابلیت همه افراد خانه میتوانند همزمان با هم به تماشای محتوای مورد علاقه خود روی یک تلویزیون بپردازنند. در ادامه به بررسی کامل قابلیت Multi View و نحوه فعال سازی آن روی تلویزیون های اسمارت سامسونگ میپردازیم.



Multi View چیست؟

Multi View یکی از بهترین ویژگی های بکار رفته در تلویزیون های سامسونگ است. این قابلیت به شما اجازه میدهد دو یا چند محتوا را به صورت همزمان روی صفحه نمایش تلویزیون پخش کنید. در سمت چپ میتوانید فیلم، پخش کننده بلوری یا بازی را در حالی که در سمت راست محتوای گوشی خود را “Mirror” کرده اید، تماشا کنید. با این ویژگی میتوانید تنظیمات صدا را به دلخواه خود برای هر محتوا تنظیم کنید و چند کار را به صورت همزمان روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهید.

هر آنچه باید درمورد قابلیت Multi- View بدانیم

نحوه فعال سازی Multi View در تلویزیون های سامسونگ

نحوه استفاده از ویژگی Multi View در تلویزیون های سامسونگ بسیار ساده است. برای استفاده از این قابلیت کافی است مراحل زیر را دنبال کنید. با این روش میتوانید تقریبا هر دستگاهی را با استفاده از Multi View به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید و به تماشای چند محتوا به صورت همزمان بپردازید.

– دکمه “Home” را روی ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ فشار دهید و گزینه Multi View را که مانند سه مستطیل با علامت مثبت در وسط است، انتخاب کنید.
در صورتی که روی ریموت کنترل تلویزیون گزینه Multi View وجود دارد آن را انتخاب کنید.

– در منو، اولین منبع پخش محتوا ( تلویزیون یا دستگاه خارجی) را انتخاب کنید.

در صورتی که یک صفحه از قبل در حال پخش محتواست، می توانید صفحه دوم را به صورت زیر نمایش دهید.

یک منو برای انتخاب محتوای بعدی روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر میشود. شما میتوانید برنامه مورد علاقه خود را پخش کرده یا بلوری، کنسول بازی، گوشی هوشمند و هر دستگاهی که از این قابلیت پشتیبانی میکند را به تلویزیون هوشمند سامسونگ متصل کنید.

در صورتی که محتوایی در حال پخش است یا یک دستگاه خارجی از قبل به تلویزیون متصل شده، میتوانید با انتخاب گزینه “Select App/Source” به آن دسترسی پیدا کنید. به طور مثال اگر مشغول تماشای یوتیوب هستید میتوانید با این گزینه وارد شده و ویدیوی مورد علاقه خود را پلی کنید.

اگر میخواهید محتوا را از تلفن هوشمند خود پخش کنید، باید قابلیت “Screen Mirroring” را در دستگاه تلفن همراه خود روشن کنید. پس از اتصال، صفحه نمایش تلفن هوشمند شما به طور خودکار روی یکی از تب های تلویزیون نمایش داده میشود. سپس بعد از انتخاب محتوا میتوانید اندازه پنجره ها را تنظیم کرده و یا آنها را جابجا کنید.
در ویدیوی زیر میتوانید آموزش مرحله به مرحله Multi View را به صورت تصویری مشاهده کنید.

 





انتخاب محتوا در حالت Multi View

محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در سمت چپ صفحه نمایش تلویزیون پخش شود. اگر میخواهید یک دستگاه خارجی را به تلویزیون متصل کنید به منوی “Source” بروید و گزینه “Connection Guide” را انتخاب کنید. سپس، دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید.



پخش محتوا از تلفن همراه هوشمند با قابلیت Multi View

با انتخاب گزینه “Tap View / Screen Mirror” در اندروید و گزینه “AirPlay” در iOS، محتوای تلفن همراه خود را روی صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید. همچنین میتوانید صفحه نمایش لپ تاپ یا رایانه شخصی PC خود را با استفاده از ویژگی Project روی تلویزیون میرور کنید.
توجه کنید که دستگاه تلفن همراه شما باید از Screen Mirroring یا Tap View پشتیبانی کند و آیفون ها از Airplay پشتیبانی کنند.



چگونه در حالت Multi View اندازه صفحه را تنظیم کنیم؟

Multi View در تلویزیون های سامسونگ به شما اجازه میدهد سایز هر صفحه را متناسب با اولویت خود تنظیم کنید. به طور مثال شما میتوانید پنجره کوچکی را در گوشه صفحه نمایش، بالا سمت راست قرار دهید. همچنین میتوانید از نمای تقسیم صفحه برای دیدن هر دو محتوا به طور یکسان استفاده کنید.



حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture)

در حالت تصویر در تصویر “Picture in Picture” میتوانید یک محتوا را در حالت تمام صفحه قرار دهید. سپس محتوای دوم را در گوشه های تصویر بالا یا پایین در سمت چپ یا راست قرار دهید. شما میتوانید مکان محتوای دوم را متناسب با محتوای در حال پخش به صورت دلخواه تغییر داده و در هر سمتی از صفحه نمایش منتقل کنید.



بازگشت به حالت تمام صفحه در Multi View

برای بازگشت به حالت تمام صفحه یا “Full Screen” یکی از 2 محتوای در حال پخش را انتخاب کنید و دکمه Select را فشار دهید. همچنین میتوانید از دکمه بازگشت یا “Back” برای این کار استفاده کنید.



نحوه پخش صدا در حالت Multi View

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که در حالت Multi View صدای تلویزیون چگونه پخش میشود؟ در صورت پخش چند محتوا به صورت همزمان چگونه میتوان صدای آنها را تنظیم کرد؟ در این قسمت به پرسش شما پاسخ میدهیم.
اگر در حال گشت و گذار در شبکه های اجتماعی یا وب گردی در سایت دی جی بانه هستید و همزمان نیز به تماشای تلویزیون میپردازید مشکل پخش صدا نخواهید داشت. زیرا تنها یک منبع صدا وجود دارد که از بلندگوهای تلویزیون به صورت عادی پخش خواهد شد. اما اگر هر دو محتوای در حال پخش صدا داشته باشند تکلیف چیست؟

برای حل این مشکل Multi View چند گزینه را در دسترس شما قرار میدهد. در حالتی که از ویژگی Multi View استفاده میکنید، میتوانید انتخاب کنید که صدا از کدام محتوا پخش شود. همچنین اگر یک دستگاه خارجی را به تلویزیون متصل کرده باشید، با تغییر خروجی، صدا از بلندگوی تلویزیون به بلندگوی دستگاه متصل شده تغییر میکند.
در صورتی که میخواهید صدا به صورت همزمان از هر دو محتوا پخش شود میتوانید از گزینه “Sound Distribution” استفاده کنید. به این صورت تلویزیون و بلندگوهای دستگاه خارجی به طور همزمان صدا را پخش می کنند و میتوانید صدای هر دستگاه را بصورت جداگانه کنترل کنید.



قابلیت Multi View با چه مدل هایی سازگار است؟

قابلیت Multi View با اکثر تلویزیون های 2020 و بالاتر سامسونگ سازگار است. البته با توجه به مدل تلویزیون ممکن است نسخه این قابلیت متفاوت باشد. در برخی تلویزیون ها قابلیت Multi View میتواند 2 محتوا و در برخی مدل ها میتواند تا 4 محتوا را به صورت همزمان نمایش دهد.
تلویزیون Q60، Q70 و Q80 مدل 2020 و جدیدتر، «تلویزیون LS03T»، «تلویزیون TU8000» و … از تلویزیون هایی هستند که از قابلیت Multi View پشتیبانی میکنند.



گوشی های سازگار با Multi View

Multi View در دستگاه های اندرویدی و iOS پشتیبانی میشود. شما میتوانید گوشی و تبلت های هوشمند اندرویدی (نسخه 4.2 و بالاتر) را با قابلیت Screen Mirroring به تلویزیون سامسونگ متصل کنید. همچنین این قابلیت با AirPlay 2 دستگاه هایی مانند iPhone، iPad، iPod touch و Mac book نیز سازگار است.



جمع بندی

Multi View از ویژگی های پرکاربرد در تلویزیون های اسمارت سامسونگ است. تلویزیون های هوشمند سامسونگ میتوانند با استفاده از این قابلیت چند وظیفه را به صورت همزمان انجام دهند. شما میتوانید در حالی که مشغول چک کردن سایت دی جی بانه روی صفحه نمایش تلویزیون هستید، به تماشای یک مسابقه ورزشی به صورت همزمان بپردازید. همچنین میتوانید با برنامه “Google Duo” مستقیماً از تلویزیون خود تماس ویدیویی برقرار کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *