تلویزیون QNED ال جی با فناوری Mini LED

تلویزیون QNED ال جی با فناوری Mini LED

ال جی یکی از برندهایی است که بهترین تلویزیون های بازار را تولید میکند. تلویزیون های “LED”، “OLED” و “Nanocell” از تلویزیون های معروف “LG” هستند. اما در سال 2021 ال جی از «تلویزیون های QNED» خود با فناوری “Mini LED” رونمایی کرد.

تلویزیون های LED و OLED جزو تلویزیون های پرفروش موجود در بازار هستند. تلویزیون اولد ال جی تقریبا جزو معروف ترین مدل ها در بازار است و کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه میدهد. همچنین ال جی در سال های اخیر تلویزیون های LED خود را با نام تلویزیون نانوسل عرضه کرده است. طبق ادعای LG تلویزیون های نانوسل دقت رنگ و کیفیت تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی ارائه میدهند.
صفحه نمایش QNED ال جی ترکیبی از تکنولوژی های Quantum Dot، Nanocell و Mini LED است. مینی ال ای دی های ال جی با نمایشگرهای جدید و حرفه ای صحنه ها را با کیفیت فوق العاده نمایش میدهند. رنگهای تیره در تاریک ترین حالت و رنگها زنده تر از همیشه نمایش داده میشوند.

اما QNED دقیقا چیست و چگونه با فناوری های تلویزیون های QLED و OLED مقایسه می شود؟ برای پاسخ به این پرسش در این مقاله همراه ما باشید.

قیمت و خرید تلویزیون QNED Mini LED ال جی

تلویزیون QNED ال جی با فناوری Mini LED

تلویزیون QNED Mini LED ال جی از تعداد زیادی ال ای دی بسیار کوچک در سر تا سر صفحه نمایش برخوردار است. فناوری مینی ال ای دی میزان کنتراست و همچنین روشنایی تصویر را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم میکند و با نمایش رنگهای تیره به صورت عمیق جزییات دقیقی از صحنه ها را به نمایش میگذارد. همچنین «فناوری Local Dimming» نیز به صورت مستقل نور هر ال ای دی را با توجه به محتوای در حال پخش کنترل میکند.
کاهش نور در قسمت های تیره و افزایش نور بدون ایجاد هاله در اطراف ال ای دی باعث میشود سیاهی های عمیق و روشنایی خیره کننده ای را مشاهده کنید. تلویزیون QNED ال جی با فناوری Mini LED کنتراست تصویر بسیار بهتری نسبت به تلویزیون های LED معمولی ارائه میدهد. این تکنولوژی باعث میشود از تماشای هرچیزی روی تلویزیون مینی ال ای دی ال جی لذت ببرید.

ال جی تلویزیون های QNED Mini LED خود را به تقریبا 30000 مینی ال ای دی مجهز کرده است. این مینی ال ای دی ها تصویری روشن و با کیفیت را ارائه میدهند. همچنین با توجه به تصاویر در حال پخش، در صحنه های تاریک مینی ال ای دی ها خاموش میشوند. به این ترتیب سیاهی خیره کننده ای را مشاهده خواهید کرد.
در تلویزیون های QNED ال جی با فناوری Mini LED دیگر خبری از هاله نور در تصاویر نیست. همه چیز آنقدر عالی نمایش داده میشود که از لحظه لحظه تماشای محتوای مورد علاقه خود لذت ببرید.

 



دلیل نام گذاری تلویزیون QNED Mini LED ال جی چیست؟

LG از سال 2021 از صفحه نمایش جدید خود یعنی “QNED Mini LED” رونمایی کرده است. واژه “QNED” مخفف عبارت “Quantum Nano Emitting Diodes” میباشد. در واقع ال جی در تلویزیون های QNED خود از فناوری Mini LED و همچنین فناوری Nanocell و Quantum استفاده کرده است.

تلویزیون های QNED ال جی مبتنی بر LED هستند. این تلویزیون ها ترکیبی از فناوری نقطه کوانتومی و نانوسل با نور پس زمینه Mini LED استفاده هستند. در صفحه نمایش Mini LED از تعداد بسیار زیادی ال ای دی بسیار کوچک استفاده شده است. این باعث میشود این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون های LED معمولی سطح روشنایی بالایی داشته باشند و کنتراست بسیار بهتری را ارائه دهند.

QNED شباهت زیادی به QLED سامسونگ دارد. هر دو فناوری بسیار شبیه به هم هستند زیرا هر دو از نقاط کوانتومی استفاده میکنند. اما ال جی از علامت N در تکنولوژی جدید خود استفاده کرده است. اولین دلیل این تفاوت را میتوان این دانست که خودش را از برندهای دیگر و تکنولوژی های QLED و OLED جدا کند. دلیل دیگر این است که QNED از فناوری NanoCell استفاده می کند که دقت رنگ را در زوایای دید مختلف بهبود می بخشد.



طیف رنگی 100% طبیعی

تلویزیون های QNED ال جی به لطف برخورداری از صفحه نمایش Mini LED و فناوری Quantum Dot توانایی تولید طیف گسترده ای از رنگ های زنده و طبیعی را دارند. این تلویزیون ها رنگ ها را کاملا دقیق و بسیار زنده نمایش میدهند. برخورداری از طیف رنگ 100% طبیعی به این معنی است که هر رنگی را که روی نمایشگر تلویزیون QNED ال جی میبینید با رنگ های واقعی مطابقت دارد.

آژانس آزمایش جهانی “Intertek” برخورداری 100 درصدی از رنگهای طبیعی را در تلویزیون های مینی ال ای دی ال جی تایید کرده است. در واقع حجم رنگ کاملا طبیعی در تلویزیون QNED مینی ال ای دی ال جی یعنی این تلویزیون میتواند 100٪ طیف DCI-P3 را در یک فضای رنگی 3 بعدی که محدوده روشنایی کامل تلویزیون را پوشش میدهد، نمایش دهد.
به زبان ساده، میتوان گفت که رنگ ها بدون توجه به روشن یا تیره بودن صفحه نمایش در هر صورتی زنده و طبیعی نمایش داده میشوند. بنابراین همه چیز کاملا واقعی و مانند آنچه در واقعیت است نشان داده میشود.

برخورداری از طیف رنگی زنده و طبیعی در تلویزیون QNED ال جی

ثبات رنگی با تغییر زاویه

همانطور که پیشتر اشاره کردیم تلویزیون QNED ال جی از طیف رنگی 100 درصد طبیعی و زنده برخوردار است. رنگها به واسطه فناوری Quantum Dot و نور پس زمینه مینی ال ای دی با بهترین کیفیت نمایش داده میشوند. همچنین این نمایشگر با استفاده از فناوری Nanocell باعث میشود از زوایای مختلف (30± درجه) نیز دقت رنگ یکسانی را مشاهده کنید.

تلویزیون ال جی QNED از ثبت رنگی در زوایای مختلف برخوردار است

کیفیت تصویر عالی تلویزیون QNED در سایز بزرگ

تلویزیون های QNED Mini LED معمولا در سایز بزرگ طراحی میشوند. این تلویزیون ها از حدود 30 هزار LED کوچک برخوردار هستند. به این ترتیب کنتراست تصویر فوق العاده، جزییات دقیق و وضوح تصویر شگفت انگیزی را ارائه میدهند. کیفیت تصویر عالی در سایزهای بزرگ این مدل، حتی در سایز 86 اینچ نیز باعث میشود تا از تماشای محتوای مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرید.

کیفیت تصویر تلویزیون QNED ال جی در تمام سایزهای عالی است

تلویزیون QNED ال جی با کیفیت تصویر 8K

تلویزیون های QNED Mini LED ال جی از کیفیت تصویر “4K” و “8K” پشتیبانی میکنند. به لطف فناوری مینی ال ای دی در این مدل هیچ جزییاتی را از دست نخواهید داد. «تلویزیون های 8K» ال جی از تقریبا 33 میلیون پیکسل برخوردار هستند. تراکم پیکسل بالا باعث میشود وضوح تصویر بسیار بهتری را نسبت به «تلویزیون های 4K» مشاهده کنید.
امروزه تولید محتوای 8K کمی مشکل است. اما تلویزیون های 8K ال جی با صفحه نمایش QNED Mini LED از «فناوری AI Upscaling» پشتیبانی میکنند. بنابراین با افزایش رزولوشن توسط هوش مصنوعی همه چیز را نزدیک محتوای 8K مشاهده خواهید کرد. این تلویزیون ها جزییات باورنکردنی را نمایش میدهند و یک تجربه واقعی از تماشای فیلم و بازی را به دست می آورید.

خرید تلویزیون QNED ال جی با کیفیت تصویر 8K از فروشگاه دیجی بانه

تفاوت تلویزیون QNED با تلویزیون OLED

علیرغم اینکه QNED یکی از جدیدترین فناوری های ال جی برای تلویزیون است، اما تلویزیون های OLED همچنان بهترین هستند. در تلویزیون های اولد هر پیکسل به صورت جداگانه نور خود را تامین میکند. به این ترتیب عمیق ترین رنگهای تیره را تنها در تلویزیون های اولد شاهد خواهید بود. این در حالی است که تلویزیون های QNED ال جی هنوز از نور پس زمینه LED برای ایجاد کنتراست تصویر استفاده میکنند.

تفاوت تلویزیون OLED و QLED در نور پس زمینه است. تلویزیون QNED عملکردی مشابه با تلویزیون QLED دارد. اما ال ای دی ها در تلویزیون QNED بسیار کوچکتر و تقریبا به اندازه یک پیکسل هستند. تلویزیون QNED ال جی با فناوری Mini LED را میتوان چیزی بین OLED و QLED دانست.
شما نمیتوانید کنتراست تصویر تلویزیون های اولد را از تلویزیون های QNED انتظار داشته باشید. اما نسبت به تلویزیون LED و QLED معمولی کنتراست تصویر و دقت رنگ بسیار بهتری را روی این تلویزیون مشاهده میکنید.



جمع بندی

اگر شما هم به دنبال تلویزیونی با کیفیت و کنتراست تصویر عالی اما قیمت مناسب هستید بهتر است سراغ خرید تلویزیون های QNED ال جی بروید. در حال حاضر تلویزیون های QNED جایگزین فوق العاده برای کسانی است که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید تلویزیون های اولد خرج کنند.
در جدول زیر میتوانید مدل و قیمت تلویزیون های QNED ال جی را در فروشگاه دی جی بانه مشاهده فرمایید.

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *