فناوری LED Clear Motion و نحوه عملکرد آن در تلویزیون های سامسونگ

فناوری LED Clear Motion و نحوه عملکرد آن در تلویزیون های سامسونگ

فناوری LED Clear Motion که در تلویزیون های سامسونگ به کار رفته است با تنظیم نور پس زمینه حرکات سریع و اکشن را واضح و بدون تاری نمایش میدهد. تقریبا میتوان گفت تمام برند ها از یک فناوری برای نمایش صاف و بدون لرزش صحنه ها برخوردار هستند. سامسونگ نیز از این فناوری برای بهبود کیفیت تصویر در صحنه های پرتحرک استفاده کرده است. اما این فناوری چگونه بر کیفیت تصویر تاثیر میگذارد و عملکرد آن چگونه است؟ در ادامه این مقاله از دی جی بانه به بررسی کامل تکنولوژی LED Clear Motion در تلویزیون های سامسونگ میپردازیم. پس با ما همراه باشید.



فناوری LED Clear Motion چیست؟

سامسونگ از فناوری LED Clear Motion در تلویزیون های جدید خود استفاده کرده است. هر برند سعی میکنند با تعبیه فناوری و همچنین تنظیمات مختلف روی تلویزیون های خود بهترین کیفیت تصویر را ارائه دهد. تکنولوژی LED Clear Motion برای بهبود تاری تصویر در تلویزیون های جدید سامسونگ به کار رفته است. این فناوری در تلویزیون های سامسونگ نور پس زمینه را برای چند میلی ثانیه خاموش می کند و تصویر باقی مانده در این مدت محو می شود. این کار باعث می شود تصویر واضح تر و با تاری کمتری نمایش داده شود. این فناوری تنظیمات خاصی ندارد و فقط میتواند روشن یا خاموش باشد. در ادامه نحوه عملکرد فناوری LED Clear Motion را توضیح خواهیم داد.



بیشتر بخوانید : تاثیر فناوری Dual LED در کیفیت تصویر تلویزیون های سامسونگ



نحوه عملکرد فناوری LED Clear Motion

همانطور که گفتیم فناوری LED Clear Motion مربوط به تنظیمات نور پس زمینه تلویزیون و نحوه عملکرد آن است. برای بررسی کامل نحوه عملکرد این فناوری ابتدا ببینیم چرا تاری حرکت در تصاویر اتفاق می افتد؟
تار شدن یک جسم متحرک در تصاویر به علت نور پس زمینه LED است. در صفحه نمایش های LED یک پیکسل نمی تواند فورا خاموش شود و این کار زمان می برد. زمان تماشای یک فیلم اکشن یا بازی های پر سرعت، زمانی که یک جشم به صورت سریع در حرکت است، زمانی که جسم در صحنه نیست تصویر در همانجا باقی می ماند. در تلویزیون های پرچمدار این زمان خیلی ظولانی نیست. اما حتی فاصله زمانی کوتاه برای حذف شدن تصویر در صحنه نیز کافی است تا کاربر متوجه تاری تصویر شود.

تولیدکنندگان تلویزیون برای رفع این مشکل تصمیم گرفتند از یک قاب سیاه در تلویزیون استفاده کنند. اما قرار دادن یک قاب سیاه واقعی در تلویزیون امکان پذیر نیست زیرا نور پس زمینه تلویزیون زمان تغییر رنگ در سرعت بالا را ندارد. بنابراین از یک فناوری در تلویزیون استفاده کردند تا با خاموش کردن مختصر نور پس زمینه تصاویر واضح تر بنظر برسد. نور پس زمینه برای 2 تا 3 میلی ثانیه خاموش می شود. کاربر تصویر باقیمانده را نمی بیند و تصویر واضح تر به نظر می رسد. و به این صورت پیکسل ها با حذف تصویر، تاری صحنه را کاهش میدهند.



روشن یا خاموش بودن فناوری LED Clear Motion به چه عواملی بستگی دارد؟

روشن یا خاموش بودن فناوری LED Clear Motion به نوع صفحه نمایش تلویزیون شما بستگی دارد. در نمایشگرهای حرفه ای مانند QLED که زمان پاسخگویی کمتری دارند استفاده از این فناوری تقریبا غیرضروری است. اما اگر میخواهید تاثیر آن را روی صحنه های در حال پخش مشاهده کنید میتوانید با روشن کردن این تکنولوژی آن را آزمایش کنید. برای اینکار کافی است تنظیمات این فناوری را هنگام پخش صحنه های پرتحرک مانند شمشیربازی، رالی یا فیلم های اکشن به روشن یا خاموش تغییر دهید. سپس میتوانید حالت مناسب را برای تلویزیون سامسونگ خود انتخاب کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که با فعال سازی این قابلیت، به دلیل خاموش شدن لحظه ای نور پس زمینه روشنایی صفحه نمایش 10% کاهش پیدا میکند. بنابراین باید روشنایی صفحه نمایش تلویزیون را نیز به صورت جداگانه تنظیم کنید.



چگونه فناوری LED Clear Motion را در تلویزیون سامسونگ روشن کنیم؟

روشن کردن فناوری LED Clear Motion در تلویزیون های سامسونگ بسیار راحت است. شما میتوانید مراحل زیر را برای فعال کردن این فناوری دنبال کنید.

1 – در رابط کاربری تلویزیون سامسونگ از قسمت Home تنظیمات Setting را انتخاب کنید.
2 – از قسمت تصویر Picture گزینه Expert Setting را بزنید.
3 – گزینه Picture Clarity Setting را باز کنید.
4 – گزینه Picture Clarity را از حالت Auto روی Custom قرار دهید تا بتوانید تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید.
5 – سپس به راحتی میتوانید گزینه LED Clear Motion را فعال یا غیرفعال کنید.

فعال سازی فناوری LED Clear Motion در تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید : آموزش اتصال موبایل به تلویزیون های هوشمند سامسونگ



سوالات متداول

فناوری LED Clear Motion نور پس زمینه LED را برای وضوح تصاویر با حرکت سریع تنظیم میکند. این فناوری تنظیمات خاصی ندارد و میتواند روشن یا خاموش باشد.

سامسونگ از فناوری LED Clear Motion در تلویزیون های خود استفاده کرده است. شما میتوانید این فناوری را در تلویزیون های ال ای دی، کریستال و QLED سامسونگ مشاهده کنید.

فعال بودن فناوری LED Clear Motion به نوع تلویزیون شما و صفحه نمایش آن بستگی دارد. هر چه مدل صفحه نمایش بالاتر باشد نیاز به روشن کردن این فناوری کمتر میشود. اما اگر میخواهید تاثیر آن را روی کیفیت تصویر متوجه شوید میتوانید تنظیمات آن را امتحان کنید.



سخن آخر:

فناوری LED Clear Motion در تلویزیون های سامسونگ برای بهبود کیفیت تصویر به کار رفته است. این فناوری با خاموش کردن پیکسل ها باعث کاهش تاری و نمایش واضح صحنه های سریع و اکشن میشود. شما میتوانید در فروشگاه دی جی بانه به بررسی قیمت تلویزیون های جدید سامسونگ با فناوری LED Clear Motion بپردازید. همچنین میتوانید مشخصات تلویزیون های سامسونگ را مطالعه نموده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها درباره «فناوری LED Clear Motion و نحوه عملکرد آن در تلویزیون های سامسونگ»

  1. اصلا تاثیری ندارع چرا

    • پاسخ
      کارشناس دی جی بانه

      سلام. این فناوری زمانی که محتوای 4K HDR واقعی روی تلویزیون پخش بشه بیشتر خودش رو نشون میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *