فناوری کریستال Crystal در تلویزیون های سامسونگ و تاثیر آن روی کیفیت تصویر

فناوری کریستال Crystal در تلویزیون های سامسونگ و تاثیر آن روی کیفیت تصویر

فناوری کریستال از سال 2020 روی تلویزیون های سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت. به این ترتیب سامسونگ تلویزیون های کریستالی خود را در گروه تلویزیون های ارزان قیمت به بازار معرفی کرد. Crystal در تلویزیون های سامسونگ یک واژه برای بازاریابی است. این تلویزیون ها از پنل LED با فناوری کریستال پشتیبانی میکنند. این فناوری دقت رنگ و کنتراست تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های ال ای دی 4K معمولی ارائه میدهد. در این مقاله از دی جی بانه به بررسی کامل تلویزیون های سامسونگ با فناوری Crystal میپردازیم. همچنین تاثیر این فناوری روی کیفیت تصویر تلویزیون ها را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.



فناوری کریستال در تلویزیون های سامسونگ چیست؟

فناوری کریستال درکنار تکنولوژی Crystal Display در تلویزیون های سامسونگ نسبت به تلویزیون های LED معمولی طیف رنگ گسترده تری را تولید میکند. به این ترتیب باعث واقعی تر شدن تصاویر بخصوص محتوای HDR می شود. این فناوری حجم رنگ بیشتری را نمایش می دهد به همین دلیل تصاویر با عمق بیشتری در تلویزیون های سامسونگ نمایش داده میشوند.
سامسونگ ادعا می کند که صفحه نمایش Crystal می تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. این به معنای نمایش عمق رنگ 10 بیت است. اما صفحه نمایش های کریستال عمق رنگی تنها 8 بیت دارند و از عمق رنگ 10 بیت (8-bit+FRC) برای نمایش رنگ های بیشتر استفاده میکنند. در این مورد اگر یک تلویزیون 10 بیتی (8-bit+FRC) و یک تلویزیون 10 بیتی واقعی را در کنار یکدیگر قرار دهید، تفاوت را متوجه خواهید شد.



کیفیت تصویر 4K در تلویزیون های سامسونگ با فناوری کریستال

تلویزیون های سامسونگ با فناوری کریستال از کیفیت تصویر 4K برخوردار هستند. این تلویزیون ها مناسب برای تماشای HDR بوده و کنتراست تصویر و دقت رنگ بهتری نسبت به تلویزیون های 4K معمولی دارند. تلویزیون های کریستالی سامسونگ با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K UHD و رزولوشن 3840×2160 پیکسل، تصاویر بسیار با کیفیتی را به شما ارائه می دهند. فناوری کریستال در تلویزیون های 4K سامسونگ تجربه دلنشینی از تماشای فیلم و سریال را برای شما به ارمغان خواهد آورد.



بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ



عملکرد پردازنده Crystal 4K در تلویزیون های کریستال سامسونگ

تلویزیون های کریستال سامسونگ از پردازنده Crystal 4K پشتیبانی میکنند. این پردازنده جزو مدل های معمولی در تلویزیون های سامسونگ است و کیفیت تصویر فورکی را ارائه میدهد. این پردازشگر به کمک صفحه نمایش Crystal رنگ های بسیار واقعی تولید کرده و جزییات و عمق تصاویر را افزایش می دهد. این پردازنده صحنه ها را لحظه به لحظه پردازش کرده و کیفیت تصویر را افزایش می دهد. همچنین موجب بهبود کنتراست می شود و محتوای HDR را بهبود می بخشد. افزایش کیفیت یا همان افزایش رزولوشن تصویر با کمک تکنولوژی 4K UpScaling انجام میشود تا همه چیز را در حد کیفیت 4K مشاهده کنید.



تلویزیون کریستالی سامسونگ چه تفاوتی با تلویزیون های ال ای دی دارد؟

تلویزیون های کریستالی سامسونگ در واقع همان تلویزیون های ال ای دی هستند. سامسونگ تلویزیون های LED خود را به فناوری کریستال Crystal مجهز کرده است. تلویزیون های کریستالی سامسونگ از سال 2020 در مدل های تلویزیون سری 7 سامسونگ، تلویزیون سری 8 سامسونگ و تلویزیون سری 9 سامسونگ تولید شده اند. این مدل ها دارای عمق رنگ 8 بیتی هستند و از قابلیت روشن و خاموش کردن سریع نور پس زمینه برای ایجاد کنتراست تصویر بهتر پشتیبانی میکنند. تلویزیون های کریستالی سامسونگ نسبت به تلویزیون های ال ای دی محتوای 4K HDR را با وضوح بهتری نمایش میدهند. این تلویزیون ها کنتراست تصویر بهتری دارند و رنگهای طبیعی تری را به نمایش میگذارند.



جدیدترین تلویزیون های سامسونگ با فناوری کریستال در سال 2022

تا پیش از این شاهد تولید تلویزیون های LED، QLED، Neo QLED و Crystal سامسونگ با کیفیت تصویرهای مختلف بودیم. از سال 2022 سامسونگ تصمیم به حذف تلویزیون های ارزان قیمت خود گرفت. در واقع سامسونگ در تولید تلویزیون های مقرون بصرفه و ارزان قیمت به جایی رسید که دیگر هیچ پیشرفتی در تولید این مدل از تلویزیون های خود ندید. بنابراین شروع به حذف تلویزیون های ال ای دی و تلویزیون های کریستال خود از سال 2022 کرد. اما تولید تلویزیون های کریستال خود را به صورت محدود در چند مدل ادامه داد. از جدیدترین تلویزیون های سامسونگ با فناوری کریستال در سال 2022 میتوان به تلویزیون های BU8000 و BU8500 اشاره کرد.



بیشتر بخوانید : فناوری LED Clear Motion در تلویزیون های جدید سامسونگ





آیا تلویزیون های کریستالی سامسونگ ارزش خرید دارند؟

طبق اعلام سامسونگ مبنی بر توقف تولید تلویزیون های ال ای دی این برند در سال 2020، قرار بود شاهد تولید تلویزیون QD سامسونگ با فناوری OLED باشیم. اما آغاز تولید تلویزیون های کریستالی سامسونگ را با قیمت ارزان مشاهده کردیم. واقعیت این است که سامسونگ در سالهای اخیر از صفحه نمایش های چینی در تلویزیون های ال ای دی خود استفاده میکند. این موضوع در کیفیت تلویزیون ها تاثیری ندارد. تنها باعث بهبود کیفیت و قیمت ارزان این مدل ها خواهد شد. کیفیت تصویر تلویزیون های کریستالی سامسونگ مدل 4K برای تماشای فیلم و محتوای HDR عالی است. قیمت تلویزیون های سامسونگ با فناوری کریستال نیز ارزان است و با بودجه پایین میتوانید سراغ خرید آن بروید. بنابراین این مدل میتواند جایگزین مناسبی برای تلویزیون های ال ای دی معمولی باشد.



چرا سامسونگ از نام کریستال برای تلویزیون های خود استفاده کرده است؟

همانطور که گفتیم تلویزیون های کریستال سامسونگ همان تلویزیون های LED با فناوری کریستال هستند. نام کریستال تنها برای جذاب مشتری و بازاریابی برای این تلویزیون ها انتخاب شده است. دلیل نام گذاری کریستالی در تلویزیون های سامسونگ متمایز کردن این مدل با سایر تلویزیون های ارزان قیمت سامسونگ است.
برای مثال مشتری هنگام خرید یک تلویزیون ال ای دی 4K با دو مدل تلویزیون ال ای دی و تلویزیون کریستالی روبرو میشود. بنابراین باید برای خرید تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کند در حالیکه هر دو تلویزیون از صفحه نمایش LED برخوردار هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما طبق ادعای سامسونگ، تلویزیون کریستال به واسطه برخورداری از تکنولوژی Crystal Display دقت رنگ بهتری را نمایش میدهد.



بیشتر بخوانید : قابلیت SmartThings و اینترنت اشیا در تلویزیون های اسمارت سامسونگ



سوالات متداول

تلویزیون های کریستالی همان تلویزیون های ال ای دی هستند که از فناوری Crystal پشتیبانی میکنند. این تلویزیون ها طیف رنگی گسترده تر و طبیعی تری نسبت به تلویزیون های LED معمولی دارند و کیفیت تصویر بهتری را ارائه میدهند.

سامسونگ از برندهایی است که از سال 2020 تلویزیون های خود را با فناوری کریستال تولید و روانه بازار کرد.

دی جی بانه از فروشگاه های معتبر و قدیمی در حوزه فروش تلویزیون است. شما میتوانید نسبت به خرید تلویزیون های کریستال با بهترین قیمت از سایت دی جی بانه اقدام فرمایید.



سخن آخر:

تلویزیون های کریستالی سامسونگ جزو تلویزیون های ارزان قیمت بازار هستند. این تلویزیون ها از صفحه نمایش LED با تکنولوژی Crystal پشتیبانی میکنند و دقت رنگ و کنتراست تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی ارائه میدهند. کیفیت تصویر 4K در تلویزیون های Crystal سامسونگ، این مدل را برای تماشای فیلم و محتوای HDR مناسب میکند. تمام تلویزیون های مدل کریستال سامسونگ هوشمند هستند و سرگرمی های جذابی را در اختیار شما قرار میدهند. شما برای خرید جدیدترین تلویزیون های کریستالی سامسونگ با قیمت ارزان میتوانید از فروشگاه دی جی بانه اقدام فرمایید. همچنین میتوانید در این بخش نظرات و تجربیات خود را در مورد تلویزیون های کریستال سامسونگ با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *