10 نکته طلایی قبل از خرید تلویزیون که باید بدانید

10 نکته طلایی قبل از خرید تلویزیون که باید بدانید

قصد خرید تلویزیون دارید؟ به شما پیشنهاد میکنیم قبل از هرچیزی این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله به بررسی کلیدی ترین نکات قبل از خرید تلویزیون میپردازیم. به این ترتیب میتوانید به راحتی مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید تلویزیون و انتخاب مدل درست آن ممکن است یکی از دغدغه های شما نیز باشد. امروزه تلویزیون ها در انواع مختلف و مدل های زیادی تولید میشوند. برای خرید تلویزیون نکات مختلفی را باید مد نظر قرار دهید. تلویزیون های جدید با فناوری، ویژگی و عملکرد های متفاوتی ارائه میشوند. بنابراین طبیعی است که انتخاب درست کمی مشکل باشد.

به دلیل افزایش قیمت، خرید تلویزیون جزو خریدهای لوکس محسوب میشود. بنابراین در انتخاب مدل درست باید دقت زیادی به خرج دهید. اگر قصد خرید یک تلویزیون مناسب را دارید و با جستجوی مدل ها به نتیجه ای نرسیده اید، این مقاله برای شما مناسب خواهد بود.
ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین تلویزیون را انتخاب و از سایت دی جی بانه خریداری کنید. در این مقاله به بررسی 10 نکته طلایی قبل از خرید تلویزیون میپردازیم. شما میتوانید علاوه بر خواندن این مقاله، جهت مشاوره رایگان برای خرید تلویزیون با شماره های درج شده در سایت دی جی بانه نیز تماس بگیرید. پس با ما همراه باشید.



1- کیفیت تصویر تلویزیون

امروزه تلویزیون ها را با کیفیت تصویر HD، Full HD، 4K و 8K در بازار مشاهده میکنید. اما تفاوت کیفیت تصویر در چه حدی است؟ آیا تفاوت کیفیت آنقدر قابل توجه است که بودجه بیشتری را برای خرید تلویزیون صرف کنیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم.

یک صفحه نمایش با رزولوشن HD، از 720 پیکسل پشتیبانی می کند. به عبارت ساده تر این نوع از صفحه نمایش فقط 720 خط افقی پیکسلی را اسکن می کند. در حالی که رزولوشن تصویر Full HD از 1080 پیکسل پشتیبانی میکند.
تلویزیون های 4K از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل برخوردار هستند. بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K نشان دادن تصاویر با جزییات و کیفیت بیشتر است. کیفیت تصویر 4K تصاویر واقعی، غنی و زنده تری نسبت به تلویزیون های HD و Full HD نشان میدهد.
تماشای فیلم در تلویزیون های 4K لذت فوق العاده ای دارد. شبکه های نتفلیکس،آمازون و برخی ویدیوهای یوتیوب از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی میکنند. تلویزیون های 4K قابلیت افزایش رزولوشن دارند و میتوانند محتوای HD و Full HD را افزایش داده و با کیفیت بهتری نمایش دهند.

کیفیت تصویر تلویزیون های 8K بسیار بهتر از تلویزیون های 4K است. اما قیمت بسیار گرانی دارند. از طرفی تولید محتوای 8K در حال حاضر بسیار محدود است. بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید تلویزیون 8K ندارید نگران نباشید. بهترین گزینه برای خرید همان تلویزیون 4K است.

نقش کیفیت تصویر هنگام خرید تلویزیون


بیشتر بخوانید : بهترین تلویزیون ها با بودجه زیر 20 میلیون



2- صفحه نمایش تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون نقش زیادی در کیفیت تصویر آن دارد. تلویزیون های ال ای دی، اولد، QLED و … هر کدام از ویژگی منحصر بفرد خود برخوردار هستند. هر صفحه نمایش قابلیت و قیمت متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی صفحه نمایش های تلویزیون میپردازیم تا شما به راحتی با توجه به بودجه خود بهترین مدل را انتخاب و خریداری فرمایید.

چه صفحه نمایشی را هنگام خرید تلویزیون انتخاب کنیم؟


تلویزیون LED

بیشتر تلویزیون های موجود در بازار از صفحه نمایش LED برخوردار هستند. تلویزیون های ال ای دی جزو ارزان ترین تلویزیون ها هستند. تلویزیون ال ای دی در واقع همان تلویزیون های LCD هستند که تنها منبع نور متفاوتی دارند. این تلویزیون ها از LED های کوچک و پر نور برای تولید نور پس زمینه استفاده می کنند.

بسیاری از تلویزیون های LED می توانند بصورت دینامیکی بخشی از صفحه نمایش را روشن و بخش های دیگر را تاریک کنند. این قابلیت با نام Local Dimming شناخته می شود. این تکنولوژی LED های پشت صفحه نمایش را به مناطق مختلفی تقسیم می کند و میزان روشنایی هر منطقه را با توجه به محتوای در حال پخش به صورت جداگانه کنترل می کند.
به این ترتیب کنتراست تصاویر افزایش یافته و شما شاهد تصاویر واقعی تری خواهید بود. این موضوع هنگام تماشای صحنه های تاریک بیشتر قابل درک است. تلویزیون هایی که از فناوری Local Dimming برخوردار نیستند کیفیت و کنتراست تصویر چندان خوبی ندارند و عملکرد آنها تنها کمی بهتر از تلویزیون های LCD می باشد.

تلویزیون های LED گران قیمت از تاریکی موضعی پیشرفته تری برخوردار هستند و تعداد مناطق قابل کنترل بیشتری دارند. بنابراین کنتراست بسیار بهتر و جزییات دقیق تری را نمایش خواهند داد.
تلویزیون های نانوسل و تلویزیون های کریستال هم در دسته تلویزیون های ال ای دی قرار میگیرند. این تلویزیون ها از طیف رنگ بیشتر و گرمتری نسبت به تلویزیون های LED معمولی برخوردار هستند. بنابراین کیفیت تصویر بهتری را ارائه خواهند داد.


تلویزیون QLED

تلویزیون QLED با نام کیو ال ای دی و کیولد شناخته می شود. تلویزیون های QLED از تکنولوژی Quantum dot display در صفحه نمایش خود بهرمند هستند. این تلویزیون ها در واقع تکنولوژی LED را بهبود بخشیده اند و دارای مناطق Local Dimming بیشتری هستند. همچنین کنترل بهتری روی میزان روشنایی پس زمینه دارند.

میزان حداکثر روشنایی پس زمینه این تلویزیون ها بسیار بالاست و کنتراست تصویر بسیار خوبی دارند. این موضوع باعث می شود حجم رنگ ها نیز در این تلویزیون ها بیشتر باشد. بنابراین تلویزیون های QLED برای تماشای محتوای HDR عالی هستند.
سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلویزیون های QLED است. قیمت تلویزیون QLED نسبت به تلویزیون LED گرانتر و نسبت به تلویزیون های OLED ارزان تر است.


تلویزیون OLED

تلویزیون های اولد را میتوان بهترین تلویزیون های بازار دانست. این تلویزیون ها کیفیت تصویر فوق العاده ای دارند و نسبت به تلویزیون QLED و تلویزیون LED کنتراست تصویر فوق العاده ای را نمایش میدهند. ال جی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون اولد است. البته سونی و فیلیپس هم جزو تولیدکنندگان تلویزیون اولد در بازار هستند.

همانطور که گفتیم تلویزیون اولد بهترین کنتراست تصویر را نسبت به سایر تلویزیون ها ارائه میدهند. این تلویزیون فاقد نور پس زمینه است و هر پیکسل به تنهایی نور خود را تامین میکند. به این ترتیب شما می توانید شاهد رنگ های تیره عمیقی در تلویزیون اولد باشید.
تلویزیون OLED زاویه دید فوق العاده ای دارد. به این ترتیب از زوایای مختلف دقت رنگ و کیفیت تصویر یکسانی را مشاهده خواهید کرد. تلویزیون های اولد جزو گران قیمت ترین تلویزیون های بازار هستند. بنابراین برای خرید آن باید هزینه زیادی را صرف کنید.

تنها عیب تلویزیون های اولد را میتوان مشکل پیکسل سوختگی نام برد. این تلویزیون ها در صورتی که محتوای ثابت را به صورت طولانی تماشا کنید احتمال پیکسل سوختگی دارند. این موضوع معمولا در فیلم ها اتفاق نمی افتد. زیرا قسمت ثابتی در تصویر ندارند و نگرانی خاصی ایجاد نمی کند.

تلویزیون OLED جزو تلویزیون های حرفه ای در زمینه فیلم و بازی است. کسانی که می خواهند فیلم ها و بازی را با بالاترین کیفیت تصویر ممکن تماشا کنند مشتریان اصلی تلویزیون های اولد هستند.


تلویزیون Mini LED

تلویزیون های Mini LED از تعداد زیادی ال ای دی بسیار کوچک در سر تا سر صفحه نمایش برخوردار هستند. تلویزیون مینی ال ای دی میزان کنتراست و همچنین روشنایی تصویر را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم میکند و با نمایش رنگهای تیره به صورت عمیق جزییات دقیقی از صحنه ها را به نمایش میگذارد.
تلویزیون های مینی ال ای دی با کاهش نور در قسمت های تیره و افزایش نور بدون ایجاد هاله در اطراف ال ای دی باعث میشوند سیاهی های عمیق و روشنایی خیره کننده ای را مشاهده کنید. تلویزیون های Mini LED را میتوان در دسته تلویزیون های LED قرار داد اما نحوه عملکرد این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارد.

ال جی تلویزیون های Mini LED خود را با نام تلویزیون های QNED معرفی کرده است. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ما را در مورد تلویزیون های QNED ال جی مطالعه فرمایید.

قیمت تلویزیون های Mini LED نسبت به تلویزیون های LED گران تر است. اما برای کسانی که با بودجه محدود قصد خرید تلویزیون های OLED را دارند، جایگزین مناسبی است.



بیشتر بخوانید : تفاوت تلویزیون Mini LED سونی با تلویزیون LED



3- سایز صفحه نمایش

اگر تمایل به خرید تلویزیون دارید، سایز صفحه نمایش جزو فاکتورهای اصلی در خرید شما خواهد بود. برای تصمیم گیری در این زمینه باید چندین گزینه را مد نظر قرار دهید. ابتدا فضای مورد نظر خود را بررسی کنید. سپس محل قرار گیری تلویزیون را مشخص کنید.
بررسی کنید که به صورت میانگین چند نفر همزمان به تماشای تلویزیون می نشینند. سپس براحتی می توانید تلویزیونی را خریداری کنید که اندازه آن متناسب با فضا و بودجه ی شماست. فراموش نکنید که اندازه صفحه نمایش تلویزیون به صورت مورب و گوشه به گوشه اندازه گیری میشود نه پلو به پهلو.

انتخاب سایز صفحه نمایش تلویزیون بسته به محیط مورد نظر شما متفاوت است. برای مثال برای یک مغازه کوچک یا اتاق خواب بهترین گزینه خرید تلویزیون 43 اینچ است. در صورتی که برای محیط هایی با ابعاد بزرگ مانند لابی هتل و مراکز تجاری بهتر است سراغ خرید تلویزیون های 75 اینچ و بالاتر باشید. پرفروش ترین تلویزیون ها را میتوان تلویزیون های 50 اینچ، 55 اینچ و 65 اینچ معرفی کرد.
توجه کنید یک تلویزیون 65 اینچ تقریبا اندازه ای دو برابر یک تلویزیون 43 اینچ دارد. بنابراین قبل از خرید به سایز فضای مورد نظر خود توجه کنید. یک تلویزیون 65 یا 75 اینچی خانه شما را به سینما تبدیل میکند و لذت تماشای هر چیزی را افزایش میدهد.

سایز صفحه نمایش به فاصله نشستن شما از تلویزیون هم بستگی دارد. اگر خیلی نزدیک به تلویزیون بنشینید پیکسل ها مجزا به چشم می خورد. طبق یک قانون کلی، شما باید با فاصله مشخصی روبه روی تلویزیون به تماشای آن بنشینید.
برای تلویزیون هایی با کیفیت تصویر HD باید به اندازه سه برابر طول تلویزیون از صفحه نمایش فاصله بگیرید. اما برای تلویزیون هایی که کیفیت تصویر 4K دارند فاصله نشستن جلوی تلویزیون 1.5 برابر طول تلویزیون است.

نحوه انتخاب سایز صفحه نمایش قبل خرید تلویزیون


4- پنل تلویزیون

تلویزیون ها از دو پنل IPS و VA برخوردار هستند. انتخاب بین این دو پنل هنگام خرید تلویزیون به شما و محل قرار دادن تلویزیون بستگی دارد. شما میتوانید با توجه به فضای مورد نظر خود پنل مناسب را هنگام خرید تلویزیون انتخاب کنید.
پنل IPS برای محیط های روشن مناسب است و زاویه دید گسترده ای را ارائه میدهد. در حالی که پنل VA رنگهای مشکی را عمیق تر نمایش داده و کنتراست تصویر بهتری نسبت به پنل IPS دارد. همچنین زاویه دید پنل VA محدودتر است و بیشتتر برای تماشا از روبرو پیشنهاد میشود.

زاویه دید گسترده باعث میشود از زوایای مختلف کیفیت تصویر یکسانی را مشاهده کنید. همچنین دقت رنگ 100% را در زوایای مختلف تضمین می کند. بنابراین اگر از تلویزیون برای محیط های بزرگ استفاده میکنید، یا به صورت دسته جمعی به تماشای فیلم و بازی میپردازید خرید تلویزیونی رابه شما پیشنهاد میکنیم که از زاویه دید گسترده پشتیبانی کند.

تلویزیون با پنل IPS بخریم یا VA


بیشتر بخوانید : تفاوت پنل VA و IPS | کدام پنل هنگام خرید تلویزیون برتری دارد؟



5- فناوری HDR

خوشبختانه امروزه اکثر تلویزیون های 4K و 8K از فناوری HDR پشتیبانی میکنند. تلویزیونی که از فناوری HDR برخوردار باشد طیف رنگی بیشتر، کنتراست تصویر و روشنایی بهتری را ارائه میدهد. تلویزیون های HD و Full HD فاقد این فناوری هستند و آن را تنها میتوانید در تلویزیون 4K و 8K مشاهده کنید.
تکنولوژی HDR یا High Dynamic Range باعث افزایش کنتراست، تنظیم درخشندگی، تنظیم تاریکی و رنگ تصاویر می شود تا شاهد جزئیات بهتر و بیشتری باشید. به این ترتیب تلویزیونی که از فناوری HDR برخوردار باشد صحنه های دقیق تر و واقعی تری را نسبت به تلویزیون های معمولی که فاقد این تکنولوژی هستند نمایش می دهد.

دالبی ویژن جدیدترین استاندارد این فناوری است. Dolby Vision نسبت به سایر فرمت ها از حداکثر رنگ و روشنایی بیشتری پشتیبانی میکند و قابلیت نمایش رنگها را به صورت 12 بیتی دارد. بهتر است تلویزیونی را برای خرید انتخاب کنید که از فناوری HDR با فرمت های جدید HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی کند.

تاثیر فناوری HDR را هنگام خرید تلویزیون بدانیم


6- رفرش ریت

رفرش ریت به تعداد دفعاتی که یک عکس در صفحه نمایش در مدت زمان یک ثانیه رفرش میشود، گفته میشود. شاید شما هم تاری و لرزش تصویر هنگام پخش صحنه های سریع را مشاهده کرده باشید. در صورتی که گیمر هستید و از تلویزیون برای اتصال به کنسول بازی استفاده میکنید، باید تلویزیونی با رفرش ریت 120 هرتز را انتخاب کنید.
امروزه اکثر تلویزیون ها از رفرش ریت حداقل 50 تا 60 هرتز برخوردار هستند. اما برای استفاده حرفه ای دنبال تلویزیونی با رفرش ریت یا نرخ نوسازی 100 تا 120 هرتز باشید. هرچه رفرش ریت تلویزیونی بالاتر باشد صفحه ها صاف تر و با تاری کمتری نمایش داده میشوند.

با توجه به نیاز خود بهترین رفرش ریت را هنگام خرید تلویزیون انتخاب کنید


7- درگاه های اتصال

قبل از خرید تلویزیون به مشخصات بخش اتصال آن توجه کنید. درگاه HDMI، USB و Wi Fi از مهم ترین گزینه ها هستند. سعی کنید تلویزیونی انتخاب کنید که حداقل 2 پورت USB داشته باشد. از درگاه USB میتوانید برای اتصال فلش یا هارد دیسک به تلویزیون استفاده کنید.

سعی کنید تلویزیونی که میخرید تعداد ورودی های HDMI بیشتری داشته باشد. تولید کننده ها معمولا برای کاهش قیمت تلویزیون از تعداد ورودی های پشت تلویزیون کم می کنند. ورودی های HDMI کاربرد های زیادی دارند. برای مثال می توانید کنسول بازی، لپ تاپ، ساندبار و بسیاری از لوازم دیگر را از طریق درگاه HDMI به تلویزیون وصل کنید.

تلویزیون باید حداقل 3 پورت HDMI داشته باشد. همچنین سعی کنید که HDMI تلویزیون 4K شما به جای نسخه 1.4 از نسخه 2.0 برخوردار باشد. HDMI 2.0 بیشترین سازگاری را با لوازم جانبی خواهد داشت.
اکثر تلویزیون های میان رده از این نسخه پشتیبانی میکنند. این تلویزیون ها برای تماشای فیلم و استفاده خانگی گزینه خوبی هستند. اما اگر قصد خرید تلویزیون 8K را دارید، یا میخواهید از تلویزیون 4K برای گیم استفاده کنید باید سراغ خرید تلویزیون با درگاه HDMI نسخه 2.1 بروید.

امروزه اکثر تلویزیون ها هوشمند هستند و از ورودی LAN و Wi Fi برخوردارند. به این ترتیب میتوانید به راحتی تلویزیون را با کابل یا به صورت بی سیم به اینترنت متصل کنید. بنابراین اگر اتصال تلویزیون به اینترنت یکی از مشخصات مورد شما برای خرید تلویزیون است این گزینه را در مشخصات فنی چک کنید.

تعداد پورت های ورودی و خروجی هنگام خرید تلویزیون

8- کیفیت صدا

کیفیت صدا یکی دیگر از نکات حائز اهمیت هنگام خرید تلویزیون است. طراحی تلویزیون ها و باریک شدن آنها باعث شده است تا طراحی بلندگوها نیز دستخوش تغییر شود. یکی از مشکلات داشتن طراحی های باریک و ظریفِ پنل های صاف این است که جایی برای اسپیکرهای بزرگ وجود ندارد. بنابراین نمیتوانند صدای زیاد و کاملا با کیفیت تولید کنند.

حداقل میزان صدا در تلویزیون ها معمولا 20 وات و حداکثر تا 90 وات نیز میرود. بنابراین در صورت ضعیف بودن صدا شما 3 انتخاب دارید: صدای تلویزیون را قبول کنید. هدفون بزنید. از ساندبار یا سیستم صوتی حرفه ای کنار تلویزیون استفاده کنید. ساندبار و سیستم های صوتی قیمت های متفاوتی دارند و می توانند تجربه سینمایی شما را خیلی بهتر کنند.

خرید تلویزیون با بهترین کیفیت صدا


9- امکانات هوشمند

تلویزیون های جدید در بازار هوشمند هستند و امکانات مختلفی را در دسترس شما قرار میدهند. در سال 2022 خرید تلویزیونی که هوشمند نباشد به هیچ عنوان توصیه نمیشود. تلویزیون های هوشمند به صورت پیش فرض قابلیت Wi-Fi را در خود دارند تا بتوانند از طریق آن برای استفاده از برخی سرویس ها به اینترنت وصل شوند.
به طور مثال برای تماشای شبکه های آنلاین فیلم، اجرای برنامه ای خاص و تماشای محتوای آن، دانلود و نصب برنامه، بازی کردن، وب گردی و … اتصال به اینترنت لازم است.

هر برند از سیستم عامل منحصر بفرد خود برخوردار است. بنابراین بسته به برندی که برای خرید تلویزیون انتخاب میکنید، سیستم عامل تلویزیون نیز متفاوت خواهد بود. سیستم عامل اندروید را در تلویزیون های سونی، شیائومی، فیلیپس و پاناسونیک میتوانید مشاهده کنید. همچنین سیستم عامل تایزن منحصرا برای شرکت سامسونگ و سیستم عامل webOS توسعه یافته شرکت ال جی است.

امکانات هوشمند یکی از گزینه ها برای خرید تلویزیون است

بیشتر بخوانید : گوگل تی وی بخریم یا اندروید تی وی؟



10- تلویزیون گیمینگ

گیمرها توجه کنند! یک تلویزیون گیمینگ خوب فقط تصویر و صدای عالی نخواهد داشت. یک تلویزیون گیمینگ باید علاوه بر صدا و تصویر عالی، از درگاه اتصال، فناوری های گیمینگ و سرعت پاسخگویی تصویر مناسب هم برخوردار باشد.

همانطور که قبلا توصیه کردیم، تلویزیونی را برای خرید انتخاب کنید که از درگاه HDMI بیشتری برخوردار باشد. یک درگاه HDMI اضافی میتواند به معنای واقعی تفاوت بین اتصال کنسول بازی و تعویض آن با پخش کننده Blu-ray را هر بار که میخواهید بازی کنید، نشان دهد.

بنابراین در صورتی که از تلویزیون برای اتصال به کنسول های بازی مانند PlayStation، Xbox یا Nintendo Switch استفاده میکنید باید سراغ خرید تلویزیون های گیمینگ بروید. درگاه HDMI 2.1، رفرش ریت 120 هرتز، فناوری ALLM، VRR، تاخیر ورودی پایین و … از گزینه های یک تلویزیون مناسب برای بازی است.

تلویزیون های پرچمدار در هر برند مانند X95J سونی، A90J سونی، Q80A سامسونگ، QNED90 ال جی، C1 ال جی و … تنها چند مدل از بهترین تلویزیون های گیمینگ در فروشگاه دی جی بانه هستند.

گیمر ها سراغ خرید تلویزیون گیمینگ بروند


محدوده قیمت برای خرید تلویزیون را مشخص کنید

همانطور که میدانید قیمت تلویزیون نیز مانند سایر محصولات در چند سال اخیر شامل تغییرات شده است. بنابراین انتخاب تلویزیونی که قیمت مناسبی داشته باشد و نیازهای ما را نیز برطرف کند کمی دشوار است.
در حال حاضر تلویزیون هایی که با بودجه 4 تا 8 میلیون میتوان خرید تنها تلویزیون های سایز کوچک 32 اینچ است. سایر تلویزیون های بزرگتر از 32 اینچ قیمت بیشتری دارند. در صورتی که به دنبال تلویزیونی کاملا حرفه ای و پرچمدار باشید باید بودجه ای بین 80 تا 100 میلیون را مد نظر قرار دهید.

در این بین میتوان تلویزیون های دیگری را مشاهده کرد که قیمت معقولانه تری دارند. قیمت تلویزیون ها با توجه به صفحه نمایش، کیفیت تصویر، پردازنده، فناوری های بکار رفته و … با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین شما باید با توجه به اولویت بندی، قیمت تلویزیون مورد نظر خود را پیدا کنید.



گارانتی

زمان خرید تلویزیون به گارانتی آن توجه کنید. معتبر بودن گارانتی از گزینه های مهم هنگام خرید تلویزیون است. گارانتی ضمانت میکند که در صورت بروز مشکل، شرکت گارانتی کننده، تلویزیون شما را بدون دریافت هزینه تعمیر کند. تمام تلویزیون های فروشگاه دی جی بانه از گارانتی 18 ماهه برخوردار هستند.



هنگام خرید تلویزیون این 2 گزینه را نادیده بگیرید

در صورتی که تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کردید اما رفرش ریت و نسبت کنتراست تلویزیون، مناسب شما نیست نگران نباشید.

همانطور که قبلا نیز گفتیم هرچه عدد رفرش ریت بالاتر باشد، تصاویر صاف تر نمایش داده میشوند. اما تنها زمانی به این نکته توجه کنید که گیمر باشید. در غیر این صورت اصلا نگرانی از این بابت نداشته باشید. تلویزیون هایی با رفرش ریت 50 تا 60 هرتز برای استفاده روزمره و فیلم دیدن کاملا مناسب هستند و مشکلی برای شما ایجاد نمیکنند.

گزینه بعدی نسبت کنتراست است. هر برند به صورت متفاوتی کنتراست تصویر را ارزیابی میکند و هیچ استانداردی برای آن وجود ندارد. در واقع این ویژگی اعتبار چندانی ندارد و نمی توان در خرید تلویزیون زیاد به آن دقت کرد. اگر فروشنده ای حین فروش روی این ویژگی تاکید کرد با اطمینان کامل از جای دیگری خرید کنید.
کنتراست بیشتر تاریکی های دقیق تر و عمیق تری را نشان میدهد. بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودتان ببینید چگونه یک تلویزیون جزییات سایه ها را نشان می دهد. بهتر است از یک فیلم که صحنه های تاریک دارد برای این کار استفاده کنید. مطمئن باشید هنگام خرید تلویزیون نسبت کنتراست یک ویژگی کم اهمیت است و میتوانید آن را نادیده بگیرید.



ریموت کنترل را ملاک خرید تلویزیون قرار ندهید

ملاک خرید تلویزیون ریموت کنترل آن نیست. بنابراین اگر این مورد یکی از گزینه های شما برای انتخاب تلویزیون است بدانید سخت در اشتباهید. شما میتوانید ریموت کنترل تلویزیون را در هر زمانی ارتقا دهید. برای مثال اکثر تلویزیون های ال جی از ریموت کنترل جادویی پشتیبانی میکنند.
بنابراین در صورتی که تلویزیون مورد شما از ریموت کنترل معمولی برخوردار است، میتوانید در آینده نسبت به خرید ریموت کنترل جادویی به صورت جدا اقدام فرمایید. علاوه بر اینکه امروزه قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون فراهم شده است. بنابراین میتوانید از گوشی موبایل خود نیز به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید.



بیشتر بخوانید : آموزش اتصال گوشی ایفون به تلویزیون با Airplay



قابلیت نصب تلویزیون روی دیوار

خوشبختانه اکثر تلویزیون های جدید قابلیت نصب روی دیوار دارند. به همین دلیل در صورتی که میخواهید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، دیگر نیازی نیست دنبال مدل خاصی باشید. توجه کنید که تلویزیون به صورت کاملا صاف روی دیوار قرار میگیرد. بنابراین شاید نیاز باشد تلویزیونی با صفحه نمایش بزرگتر انتخاب کنید.
همچنین زاویه دید را هنگام نصب تلویزیون روی دیوار در نظر بگیرید. سعی کنید تلویزیونی بخرید که زاویه دید گسترده ای را ارائه دهد تا از تمام زوایا کیفیت تصویر یکسانی را مشاهده کنید.

برای نصب تلویزیون روی دیوار به یک پایه دیواری یا براکت احتیاج خواهید داشت. شما میتوانید آن را هنگام خرید تلویزیون با بهترین قیمت از فروشگاه دی جی بانه خریداری فرمایید.



موفق به خرید تلویزیون نشدید؟ با دی جی بانه تماس بگیرید

ما در وبلاگ دی جی بانه به بررسی کامل تلویزیون ها میپردازیم تا شما بتوانید به راحتی مدل مورد نظر خود را از بین حجم گسترده ای از محصولات پیدا کنید. هنوز موفق به خرید تلویزیون نشدید؟ ناراحت نباشید.

اگر هنوز از مدل تلویزیون برای خرید مطمئن نیستید با ما تماس بگیرید. شما میتوانید با شماره های درج شده در سایت دی جی بانه تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی فروش به صورت رایگان به شما مشاوره دهند. همچنین میتوانید در قسمت پرسش و پاسخ سایت، پرسش خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.



جمع بندی:

هیچ راهنمای خرید تلویزیونی را پیدا نمیکنید که جایگزین تجربه شما باشد. زیرا در نهایت این شما هستید که با توجه به محیط، سلیقه و بودجه باید بهترین مدل تلویزیون را برای خرید انتخاب کنید. در این مقاله سعی کریدم طلایی ترین نکات خرید تلویزیون عنوان کنیم تا بتوانید به راحتی مدل مورد نظر خود را پیدا کرده و با قیمت مناسب خریداری نمایید.

شما میتوانید برای خرید تلویزیون با ضمانت معتبر و شرط اصالت کالا از سایت دی جی بانه اقدام فرمایید. همچنین میتوانید تلویزیون مورد نظر را خریداری کرده و هزینه آن را درب منزل پرداخت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید نحوه خرید از دی جی بانه را در سایت مطالعه فرمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها درباره «10 نکته طلایی قبل از خرید تلویزیون که باید بدانید»

  1. پاسخ

    ممنون از توضیحات کاملتون، خواستم بدونم برای گیم کدوم تلویزیون مناسب تره؟ سامسونگ یا الجی یا دیوود؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏❤️

    • پاسخ
      کارشناس دی جی بانه

      سلام. برندهای ال جی و سامسونگ از تنوع بالایی در تلویزیون های مناسب بازی برخوردار هستن. بنابراین هر دو برند برای اتصال به کنسول بازی بهترین کیفیت رو ارائه میدن. شما میتونین در مقاله بهترین تلویزیون های گیمینگ، تلویزیون مناسب خودتون رو با توجه به نیاز خودتون پیدا کنید. همچنین میتونین آخرین قیمت تلویزیون های گیمینگ رو در سایت دی جی بانه مشاهده کنید.

  2. پاسخ

    سلام ممنون از مقاله عالیتون، من دنبال تلویزیون با قیمت مناسب میگردم، یه مطلبی درباره تلویزیون های ایکس ویژن میخوندم نوشته بود بهترین برند ایرانی هست، خواستم بدونم شما پیشنهادش میکنید؟ یا پیشنهاد بهتری هم دارید؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏💙

    • پاسخ
      کارشناس دی جی بانه

      سلام دوست عزیز. تلویزیون ایکس ویژن در برندهای ایرانی کیفیت خوبی داره. اما اگر کیفیت بهتری مد نظرتون هست و دنبال یه تلویزیون هوشمند 4K باکیفیت تر هستین میتونین سراغ خرید تلویزیون ال جی، تلویزیون سامسونگ و تلویزیون سونی هم برید. دی جی بانه جدیدترین تلویزیون های بازار رو با بهترین قیمت و گارانتی معتبر ارائه میده و پرداخت درب منزل هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *